Ankstyvasis užsienio kalbos mokymas - neatsakyti klausimai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ankstyvasis užsienio kalbos mokymas - neatsakyti klausimai
Alternative Title:
Early foreign language acquisition: open questions
In the Journal:
Kalbos kultūra. 2009, 82, p. 294-307
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje, pasitelkiant Lietuvoje ir kitose šalyse atliktus tyrimus, apžvelgiami dažniausi su ankstyvuoju užsienio kalbos mokymu susiję klausimai: koks amžius yra tinkamas pradėti mokyti užsienio kalbos; ar ankstyvasis užsienio kalbos mokymas netrukdo gimtosios kalbos raidai, jos mokymosi rezultatams; ko reikia, kad užsienio kalbos mokymas būtų sėkmingas. Ankstyvojo užsienio kalbos mokymo poveikis vaikų gimtosios kalbos raidai ir kitiems mokymosi dalykams vertinamas nevienareikšmiškai, ypač Lietuvoje, kur rimtų tyrimų šioje srityje neatlikta. Kitų šalių tyrimų rezultatai rodo, kad dviejų kalbų mokymasis vaikui suteikia galimybę labiau įsigilinti į visą kalbos sistemą. Svarbu, kad kalbų skirtumai mokiniams būtų tinkamai išaiškinti, siejant užsienio kalbos mokymą ne tik su jau turimomis gimtosios kalbos žiniomis, bet ir su kitais mokykloje mokomais dalykais. Tyrimais patvirtinta, kad vaikų, anksti pradėjusių mokytis užsienio kalbos, sakytinės kalbos žinios yra geresnės. Į kai kuriuos užsienio kalbos mokymosi srities klausimus nėra vienareikšmio atsakymo. Daugelis mokslininkų tiria, kaip užsienio kalba veikia gimtąją kalbą ir kokį poveikį gimtoji kalba daro svetimajai. Su neigiama užsienio kalbos įtaka dažnai siejami procesai yra kalbos netektis arba kalbos nualinimas, tačiau tokie atvejai jau apima platesnio masto tyrimus ir dažniausiai tai yra imigrantų kalbos pokyčiai, įsikūrus svetimoje kalbinėje aplinkoje ir sumažėjus gimtosios kalbos vartojimo galimybių. Straipsnyje trumpai apžvelgiamos kitose ES šalyse vykdomos ankstyvojo kalbų mokymo programos.Reikšminiai žodžiai: Užsienio kalbos mokymas; Gimtoji kalba; Vaikų kalba; Ankstyvasis ugdymas; Foreign language teaching; Mother tongue; Children's language; Early education.

ENWith the help of researches made in Lithuania and other states, the article discusses issues related to the learning of a foreign language at an early age. What age is suitable in order to start learning foreign languages? Does the learning of a foreign language at an early age interfere with the development of the mother tongue and its learning results or not? What do we need for a successful learning of a foreign language? The influence of the learning of a foreign language at an early age to the development of the mother tongue and other subjects is evaluated differently, especially in Lithuania where no serious researches were made in this sphere. The research data of other states reveal that learning of two languages gives a child an opportunity to get deeper into all systems of the language. It is important to explain linguistic differences to students in a proper way and relate the teaching of a foreign language to both: the mother tongue knowledge and other subjects which are taught at school. The researches prove that children who started learning foreign languages early have better knowledge of spoken language. There is no single answer to some issues related to the learning of foreign languages. A lot of researchers make analyses on how a foreign language influences the mother tongue and vs. Negative influence of a foreign language is usually related to the loss or impoverishment of the language. However, in such cases the researches are wider and usually analyse the language changes of immigrants who establish themselves in a foreign linguistic environment and have fewer opportunities to use their mother tongue. The article makes a short review on the programmes of the learning of a foreign language at an early age which are applied in other EU countries.

ISSN:
0130-2795
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28114
Updated:
2020-10-25 20:23:12
Metrics:
Views: 121    Downloads: 44
Export: