Pedagogo vaidmuo ugdant pradinių klasių mokinių taisyklingą laikyseną

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogo vaidmuo ugdant pradinių klasių mokinių taisyklingą laikyseną
Alternative Title:
Teacher's role in developing junior pupils' correct posture
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2009, Nr. 6, p. 110-114
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas – atskleisti pedagogo vaidmenį ugdant pradinių klasių mokinių taisyklingą laikyseną. Straipsnyje atskleidžiama taisyklingos laikysenos samprata, pristatoma kūno kultūros pamokos svarba ugdant pradinių klasių mokinių taisyklingą laikyseną. Straipsnyje pateikiama kokybinio turinio content analizės rezultatai. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog pedagogas ugdo pradinių klasių mokinių netaisyklingą laikyseną įvairiomis priemonėmis: prevencine veikla, bendradarbiavimu ir t.t. Bei turi teigiamą įtaką šios problemos koregavimui ir šalinimui. Pasak visuomenės sveikatos specialistų, beveik ketvirtadaliui moksleivių medikai nustato esant netaisyklingą kūno laikyseną, dešimtadaliui nustatomas stuburo iškrypimas. Šie pažeidimai neretai išsivysto nuolat ta pačia ranka arba ant vieno peties nešiojant sunkias kuprines, sėdint persikreipus, kai stalas ar kėdė nepritaikyti vaiko ūgiui, mažai judant ir nesportuojant. Lietuvos vaikų sveikatos būklė kasdien blogėja ir tai kelia medikų, pedagogų bei visos visuomenės susirūpinimą. Ikimokyklinėse įstaigose ir pradžios mokyklose daugėja vaikų, kurių laikysena ydinga.46,9% Vilniaus ikimokyklinių įstaigų auklėtinių ir 44,3% pirmaklasių kūno laikysena yra asimetrinė. Ji pasireiškia pečių, menčių, klubų lygio bei liemens trikampių asimetrija. Adaškevičienė (2004) teigia, jog pradžios mokykloje daugėja vaikų, kurių laikysena ydinga. Atlikti tyrimai liudija, kad 44,3 % pirmaklasių kūno laikysena yra asimetrinė. Ji pasireiškė pečių, menčių, klubų lygio bei liemens trikampių asimetrija. Taigi vienas iš pagrindinių tėvų ir pedagogų tikslų formuojant taisyklingos laikysenos įgūdžius yra ne tik kontroliuoti vaikų mokyklinių kuprinių svorį, tinkamai parinkti suolus mokyklose bei stalus ir kėdes namie, bet ugdyti fizinį aktyvumą, diegti žinias apie sveiką gyvenseną. Fizinis aktyvumas vienas reikšmingiausių harmoningo moksleivių vystymosi ir sveikatos stiprinimo veiksnių. Pakankamas judėjimas yra svarbus veiksnys lemiantis fizinę, psichinę ir socialinę vaiko gerovę. Nepakankamas moksleivių fizinis aktyvumas lemia lėtinių ligų vystymąsi, judamojo aparato, regos, kalbos, nervinės veiklos ir kitus sutrikimus. Vaikai daug laiko praleidžia mokykloje, todėl yra būtina mokyklų pedagogams skatinti jų fizinį aktyvumą, supažindinti vaikus su fizinio aktyvumo nauda ir formuoti teigiamą požiūrį į fizinį aktyvumą. [...]. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kūno kultūros pamoka; Mokytojas; Pradinių klasių mokiniai; Taisyklinga laikysena; Corect posture; Correct posture; Physical Education Lesson; Primary school pupils; Teacher.

ENLately, Lithuanian children's health condition has been increasingly deteriorating and causing concern amongst medical people, teachers, and society in general. In pre-school institutions and primary schools, the number of children with bad posture has been increasing. In Vilnius, 46,9% of children in pre-school institutions and 44,3% of first-formers have asymmetric posture manifested by the asymmetry in shoulder, shoulder blade, hip level, and torso triangles. The problem raised in the current article is the teacher's role in the development of pupils' correct posture. The aim of the article is to disclose the role of teacher at primary school in developing pupils' correct posture. The object of the article is the teacher's role in the development of pupils' correct posture. Research methods: analysis of scientific literature; qualitative content analysis. Correct posture is of great importance for an individual's looks and well-being. It correlates with pupil's looks and boosts their self-perception and self-confidence. Correct posture is an attribute of the education culture and reflection of good health. A major objective of pupils' physical education at primary school is to promote their health and to properly form a growing organism.A lesson of physical education is a means of promotion ofjunior pupils' physical activeness that makes a decisive impact on their physical condition (general development and fitness). Teacher plays an essential role in the process, as due to his positive personal influence children can be motivated to train and harden themselves. Therefore, teacher's role in the development of correct posture is important, as his knowledge and competence in the field can help avoid the negative effects of hypokinesis. The research proved that, in the process of education, teachers paid attention to pupils' incorrect posture and employed different measures in order to develop their correct posture. As proved by our research, teachers cared about pupils' health and were competent to deal with the problem of incorrect posture by different means. They dealt with the said problem during the organization and implementation of the teaching process in cooperation with parents. When cooperating with pupils' parents, teachers demonstrated their pedagogical skills in the evaluation of pupils' incorrect posture and in the drawing of parents' attention to it by different means: they warned parents about children's heavy backpacks, wrote comments in pupils' homework diaries, talked to parents during parent meetings, gave parents lectures on a healthy life style, and told them about the necessary preventive measures at home. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28025
Updated:
2018-11-03 11:32:15
Metrics:
Views: 95
Export: