LTĮmonė, norėdama, kad produktas išsiskirtų iš konkurentų ir jį greičiau įsimintų vartotojas, turi pagalvoti, kaip sukurti ir palaikyti vartotojo pasąmonėje įvaizdį – pozicionuoti produktą: apibrėžti vartotojui svarbias produkto savybes, pasirinkti tikslią poziciją atsižvelgiant į rinkos segmento patrauklumą. Straipsnio tikslas – remiantis teorinėmis įvairių autorių produktų pozicionavimo koncepcijomis bei Šiaulių miesto prekybos centrų vartotojų nuomonėmis išsiaiškinti lietuviškų pieno produktų pozicionavimo ypatumus. Išnagrinėjus teorinius produkto pozicionavimo ypatumus ir atsižvelgus į gautus tyrimo rezultatus, galima daryti išvadą, kad didžiausią dėmesį vartotojai kreipia į tokias Lietuviško pieno produkto savybes kaip, šviežumas, kokybė, skonis. Didelį dėmesį kreipia į produkto ekologiškumą, konservantų nebuvimą. Pozicionuojant lietuvišką pieno produktą svarbu, kad jis būtų kuo natūralesnis. Tyrimas parodė, kad vartotojai ne visada renkasi vienos linijos produktus, todėl pozicionuojant produktą nebūtina jį sieti su kitais to pačio ženklo produktais. Dauguma respondentų atsakė, kad daugiausiai perka produktus, kurie pozicionuojami kaip produktai visai šeimai, taip pat dažniausiai renkasi produktus, kurie visada švieži bei Lietuviškus pieno produktus su probiotikais – bifido bakterijomis. Gauti rezultatai parodė, kad vartotojai neigiamai vertiną reklamą ir kad nepasitiki ja. Daugiausia respondentai pasitiki pažįstamų rekomendacijomis, bei informacija internete ir asmeniškai gamintojo suteikta informacija.Reikšminiai žodžiai: Komunikacija su vartotoju; Lietuvos rinka; Pieno gamintojai; Pieno perdirbimo pramonė; Pieno produktai; Pozicionavimas; Pozicionavimo strategijos; Vartotojų požiūris; Communication with the consumer; Consumer attitude; Dairy Processing Industry; Dairy products; Dairy products, positioning, Lithuanian market; Lithuania; Milk producers; Milk products; Positioning; Positioning Strategy.
ENThis article examines the product positioning by various authors scientific literature. The examination of the product positioning issue in an empirical study was accomplished consumer attitude towards Lithuanian milk products. There were identified and estimated consumer's needs and evaluation criteria for the choice of Lithuanian milk products. There were analyzed the main features of Lithuanian milk products that are significant to consumers. Also tested communicative implements, which are the most, rely by consumers. Considering, the results of study there are given conclusions and proposals of the Lithuanian milk product positioning. Lithuanian milk producers and other researchers, who are relevant the subject of Lithuanian milk products will be able to use the results of this research. The study consists of theoretical and empirical parts. [text from author]