LTVartotojai yra labai svarbūs kiekvienai maitinimo įmonei. Priimdami sprendimus, vartotojai lemia įmonės pardavimus ir pelną. Tyrimo tikslas – ištirti Šiaulių miesto maitinimo įmonių teikiamų paslaugų vartotojų elgseną. Atlikus Šiaulių miesto maitinimo įmonių teikiamų paslaugų vartotojų elgsenos tyrimą paaiškėjo, kad dažniausiai yra lankomasi kavinėse (51,6 proc.). Maitinimo įstaigos pasirinkimą labiausiai lemia maloni aplinka (25,2 proc.), tai, kad patiekalų ir gėrimų kainos atitinka jų kokybę (17,3 proc.) bei malonus ir kokybiškas aptarnavimas (13,2 proc.). Mažiausiai pasirinkimą įtakoja patogus darbo laikas (5,0 proc.) ir maitinimo įmonės vardas bei įvaizdis (5,3 proc.). Taip pat maitinimo įmonės pasirinkimą lemia draugų ir pažįstamų atsiliepimai bei rekomendacijos (53,4 proc.). Mažiausiai pasirinkimui reikšmės turi reklama spaudoje (9,3 proc.). Dažniausiai savo mėgstamoje maitinimo įmonėje apsilankymo metu praleidžiama daugiau nei pusė valandos (79,5 proc.) bei išleidžiama iki 25 Lt (51,3 proc.) (vienam žmogui). Didžioji dauguma vartotojų naudojasi siūlomomis nuolaidomis bei įvairiomis akcijomis (83,2 proc.). Didžiausia problema, su kuria susiduriama maitinimo įmonėse – ilgai tenka laukti užsakyto maisto/gėrimų (20,8 proc.). Remiantis tyrimo rezultatais galima teikti tokias rekomendacijas maitinimo įmonių vadovams: gerinti maitinimo paslaugų kokybę, siekti sudaryti malonią atmosferą maitinimo įmonėse, tobulinti kainų sistemos lankstumą, kurti ir teikti papildomas paslaugas, nuolat informuoti visuomenę apie maitinimo paslaugų naujoves.Reikšminiai žodžiai: Maitinimo paslaugos; Maitinimo verslas; Paslaugų kokybė; Paslaugų vartotojų elgsena; Vartotojų elgsena; Šiaulių miestas; Catering business; Catering services; Consumer behaviour; Service consumer behavior; Services quality; Šiauliai city.
ENConsumer behavior as a new area result of science is still not widely studied, much less in the catering institutions area. Consumer behavior depends on their personality. Users personality is different, and even in the same situations their behavior may be quite different. Each user has distinct evaluation criteria, provisions, attitudes, perceptions, and etc., what is reflected in its use and implementation of needs and services in the consumption process. Catering service users process forms the opinion of the company's service quality, image, service culture and its influence on the market position in food service. The purpose of the work - analyze the behavior of consumers' services offered by catering institutions in Siauliai. Survey results: in most cases users are visited cafes such as "Cili pica", "Brodvejaus pica", "Berneliu uzeiga" and etc. The choice of catering institution is mainly determined by a pleasant environment, the fact that food and beverage prices corresponds their quality and service quality. At least influence the choice of convenient working hours and catering company's name and image. Also friends and acquaintances reviews and recommendations. At least influence the choice - print advertising.Most respondents to the catering companies are coming with friends and acquaintances to spend free time or take lunch. Most of their during a visit is missed more than half an hour and spent up to 25 Lt (per person). The vast majority of users are offered various discounts and actions. The biggest problem: too long waiting for the ordered food/drinks. To majority of respondents any additional services or activities is unnecessary, they came to catering institutions just to eat. According the survey results can provide guidance to all catering institutions: improve the quality of catering services, achieve a pleasant atmosphere, improve the flexibility of prices, create and provide additional services, inform the public about the food service innovations. [text from author]