LTVartotojų elgsena yra gana jauna disciplina, tačiau užsienio ir Lietuvos autoriai pateikia nemažai vartotojų elgsenos apibrėžimų. Mokslinėje literatūroje vartotojų apsisprendimą lemiantys veiksniai skirstomi į vidinius ir išorinius veiksnius. Poreikis laikomas vienu iš svarbiausių vidinių veiksnių, skatinančių pirkti. Vidiniams veiksniams taip pat priskiriama suvokimas, patirtis, nuostatos ir nuomonės. Išoriniams vartotojų apsisprendimą lemiantiems veiksniams priskiriama įtakos grupės, šeima, kultūra, socialinės klasės. Tačiau vartotojų apsisprendimą pirkti veikia ne tik šie veiksniai, bet ir marketingo komunikacijos elementai: reklama, pardavimo skatinimas, populiarinimas, asmeninis pardavimas. Vartotojų elgseną įtakoja ne tik tokie faktoriai, kaip amžius ir išsilavinimas, bet ir gaunamos pajamos per mėnesį. Tyrimas parodo, kad perkant mobilųjį telefoną įtakos turi žema kaina, mobiliųjų telefonų gamintojas, gerai išreklamuota ir rinkoje įsitvirtinusi prekė, draugų bei pažįstamų rekomendacijos, tuo metu vykstanti akcija, kainos ir kokybės atitiktis. Apklaustųjų apsisprendimui įsigyti naują mobilųjį telefoną daro įtaką ir gerai žinomi mobiliųjų telefonų gamintojai. Remiantis respondentų atsakymais, galima teigti, kad papildomos funkcijos yra svarbios renkantis naują mobilųjį telefoną. Tyrimas parodė, kad respondentai domisi mobiliųjų telefonų technologijomis ir naujovėmis, susijusiomis su mobiliaisiais telefonais.Reikšminiai žodžiai: Išorės veiksniai; Mobilieji telefonai; Mobilūs telefonai; Naudotojo elgsena; Vartotojų apsisprendimą įtakojantys veiksniai; Vartotojų elgsena; Vidaus veiksniai; Vidiniai ir išoriniai veiksniai; , internal and external factors; External factors; Factors influencing customers decision; Internal and external factors; Internal factors; Mobile phones; Users behaviour; Users' behaviour.
ENMobile phone manufacturers supply the market with a large range of mobile phones with their evolving functions, offering consumers a range of discounts and convenient ways to purchase. The article aims to explore what manufacturers of mobile phone choose today's consumers. What are the most used functions of the mobile phones? Do the financial potential of the consumers have the impact on the price of the mobile phone? The objective of the study is to reveal the behaviour of the consumers when deciding to buy a mobile phone. Such factors as age, education level and income per month influence consumers' behaviour while buying the mobile phone. The level of the income may result in the mobile phone choice. According to the financial potential, the consumer may choose the mobile phone manufacturer, reasonable price, to evaluate the advantages of a mobile phone. The income of the target persons helps to understand how income affects the price of a mobile phone. The study shows that mobile phone purchases are affected by low-cost, the manufacturer of the mobile phone, if the good has been well advertised and anchored in the market, recommendations of friends and acquaintances, sale time and the price and quality compliance. The target persons evaluate mobile phones as one of the best means of communication. Respondents' decisions to buy a new mobile phone are affected by well-known mobile phone manufacturers. Consumers of mobile phones associate well-known manufacturers of mobile phones with high quality, price and quality ratio and reliability. [From the publication]