LTGlobalėjantis pasaulis pateikia vis naujų iššūkių. Kinta nusistovėjusios vertybės. Žmonijai keliami vis didesni reikalavimai. Gyvenimo tempas nenumaldomai greitėja, taip pradedame prarasti patys save, susvetimėjame. Tokią fundamentinę vertybę kaip atjautą keičia abejingumas, norą dalytis – godumas, norą giliau pažinti – apatija. Tobulėjančios informacinės technologijos kaip lavina užplūsta mūsų gyvenimą, ir kaip šiame sraute nepaskęsti, neprarasti žmogiškumo, atsirinkti tai, kas esmiška, kas gali padaryti mūsų gyvenimą prasmingesnį? Straipsnyje kalbama apie edukacinį procesą – pažinimą, mokymą, auklėjimą, lavinimą. Edukacinis procesas turi atlikti šiuos uždavinius: žmogaus, kaip dvasinės ir fizinės visumos, ugdymo; įgimtų ir paveldėtų jo savybių išskleidimo; naujų žinių bei vertybių perdavimo ir įtvirtinimo; mokymo jomis naudotis (įlieti į žmogaus gyvenimą). Kad įvyktų visa tai, būtinas dialogas. Užsimezgus dialogui, kyla jausmai, atsiranda mąstymas ir kalba bei visa, kas su tuo susiję. Kad dialogas nevirstų monologu, o turėtų nuolatinį grįžtamąjį ryšį, būtina girdėti ir įsiklausyti, ne tik klausytis. Kad dialogas būtų sklandesnis, abi pusės turi suprasti viena kitos kalbą. Straipsnyje išryškinama, kad siekiant efektyvinti ugdymo procesą, jį vykdyti reikėtų artimiausiu mąstymui kalbiniu kodu, t. y. etnine kalba (tarme). Taip pat pamokose išaiškinti, kad etninė kalba (tarmės) ir bendrinė kalba yra labai glaudžiai tarpusavy susijusios, be to, paaiškinti skirtumus ir abiejų kalbų naudojimą. Tokiu būdu bus daroma teigiama įtaka tiek vaikų psichikai, tiek visam ugdymo procesui.Reikšminiai žodžiai: Bendrinė kalba; Edukacinis procesas; Etninė kalba (tarmė); Tarmė; Dialect; Educational process; Ethnic language (dialect); Standard language; Standart language.
ENEgidijus Skarbalius in his article "A Role of Ethnic Language (Dialect) in the Educational Process" states that to make the educational process more effective, it should be exercised, especially in primary forms, by means of the linguistic code, most closely related to thinking, i.e. by ethnic language (dialect). Furthermore, during lessons it should be explained that the ethnic language (dialects) and the standard language are very closely interrelated; and also differences and use of both languages should be pointed out, thus making a positive effect on both the children's psychics and the whole educational process. [From the publication]