LTStraipsnyje analizuojama, kokia mokymosi įvairovė būdinga ekstremalaus darbo organizacijos darbuotojams Lietuvoje priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos atveju. Straipsnį sudaro trys dalys. Pirmojoje dalyje, taikant mokslinės literatūros analizę, atskleidžiama darbuotojų mokymosi įvairovė pasaulyje ekstremalaus darbo organizacijose, antrojoje – pristatoma tyrimo metodika, trečiojoje interpretuojami apklausos raštu tyrimo rezultatai. Ekstremalaus darbo organizacijos veikla apima nepaprastųjų situacijų, nelaimingų atsitikimų ir kitų įvykių likvidavimą, kuriame vienodai svarbus darbuotojo, atsakingo už konkrečių funkcijų vykdymą ar sprendimų priėmimą pasirengimas planuoti, veikti ir kontroliuoti iš anksto nenumatytose veiklose. Darbuotojų mokymosi įvairovės tyrimui pasirinkta atvejo studija, kai tiriami vienos organizacijos darbuotojai, gautus duomenis susiejant su organizacijos kontekstu. Siekiant atskleisti darbuotojų mokymosi įvairovės tipologijos raišką organizacijoje, duomenų rinkimui buvo pasitelkta apklausa raštu. Atskleista, kad ekstremalaus darbo organizacijoje galima 27 mokymosi tipų raiška. Išryškėjo, kad darbuotojo mokymasis didele dalimi priklauso nuo įgytų žinių ir įgūdžių specifinėje srityje. Mokymasis įvairiose aplinkose ir nestandartinėse situacijose formuoja ekstremalaus darbo organizacijos darbuotojų platesnį bei gilesnį požiūrį į pavojus ir jų likvidavimą darbo veikloje. Socialinis mokymasis ir mokymasis veikiant turi didelę įtaką darbo sėkmei, priešingai nei mokymasis laisvalaikiu ir mokymasis grupėje.Reikšminiai žodžiai: Darbuotojų mokymas; Mokymosi tipai; Ekstremalios situacijos; Employee learning; Extreme situations.
ENThis article analyses what variety of training is typical for emergency service employees in Lithuania in the case of the Fire and Rescue Department. The article consists of three parts. In the first part, the variety of employee training in emergency service organizations around the world is revealed through the analysis of scientific literature; research methodology is presented in the second part; and the results of the studies of the written survey are interpreted in the third. An emergency service organization’s activities include the liquidation of emergency situations, accidents and other events during which it is equally important for the employee who is responsible for the implementation of specific functions or making decisions to be ready to plan, implement and control unforeseen activities. A case study was selected for the diversity of employee training study where the employees of one organization were studied linking the data obtained with the context of the organization. In order to uncover the expression of typology of employee training diversity in the organization, a written survey was employed for data collection. It was revealed that the expression of 27 types of training is possible in an emergency service organization. It became clear that an employee’s training is largely dependent on the knowledge and skills acquired in a specific area. Training in different environments and non-standard situations forms a broader and deeper approach to dangers and the liquidation thereof at work among emergency service employees. Unlike extracurricular training and learning in groups, social training and action learning have significant impact on professional success.