Pagrindinių informatikos konceptų ugdymas pasitelkiant varžybas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pagrindinių informatikos konceptų ugdymas pasitelkiant varžybas
Alternative Title:
Introducing the main concepts of informatics and information technologies via contest
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2010, 98, p. 91-99
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinės mokymosi teorijos ieško inovatyvių mokymosi stilių, skatina motyvuojančius mokymo(si) būdus, dėl to neretai primirštama žvilgtelėti į turimas tradicines mokymo formas, jas iš naujo apmąstyti ir pritaikyti. Varžybos - nuo seno naudojama asmens gebėjimų ugdymosi forma, patrauklus jėgų išbandymo būdas. Mokyklos rengia įvairių dalykų intelektines varžybas (olimpiadas, viktorinas). Tokio pobūdžio varžybos reikalauja dalyko specifinių žinių ir greitos reakcijos gebėjimų. Kyla klausimas, ar nebūtų galima varžybų idėją panaudoti dalyko konceptams, esminėms sąvokoms perteikti, motyvuoti mokinį gilintis į dalykų esmę. Buvo parengtas informatikos ir informacinių technologijų varžybų modelis ("Bebro" varžybos) ir šios varžybos kasmet vykdomos įvairių šalių mokyklose. Daugiausia dėmesio kreipiama formuojant varžybų turinį, nustatant pagrindinius informatikos, informacinių technologijų konceptus, išreiškiant juos patraukliomis, žaidybinių formų užduotimis. Tarptautinis varžybų pobūdis skatina šalis apmąstyti pagrindines informacinių technologijų mokymo mokykloje kryptis, susitarti dėl bendresnių reikalavimų. Šiame straipsnyje aptariamas "Bebro" varžybų modelis, analizuojamas informatikos ir informacinių technologijų konceptų perteikimas pasitelkiant varžybas, pateikiama užduočių analizė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informatikos mokymasis; Informatikos konceptai; Informatikos varžybos; Mokymasis tyrinėjant; Mokymasis varžantis; Learning Informatics; Concepts of Informatics; Informatics contest; Explorative learning; Learning by competition.

ENThe paper deals with informatics and information technologies in general education and competitions as motivator for engaging pupils in technology education. It is of high importance to provide pupils with skills both to use computer technologies and to understand them in more profound way. After the short survey of the curriculum on information technologies at Lithuanian comprehensive schools and after pointing out the fact that certain elements of informatics or computer science are no longer available for all pupils the paper explores the ways in which pupils could be engaged with this science. One of the solutions could be competitions. The contest on informatics and computer literacy named "Bebras" may be the key to the potential of science knowledge and attractive way to bind up technology and education. The first "Bebras" contest was conducted in Lithuania 2004. Now there are twelve countries participating in the contest. The structure, goals, technology, and assessment are described in the paper. Problems (tasks) are the keystone of the contest. Attraction, invention, tricks, surprise should be desirable features of each problem presented to competitors. The problems have to be selected carefully, taking into account the different aspects of each problem. Some statistical data on last contest are presented and discussed. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27313
Updated:
2018-12-17 12:45:39
Metrics:
Views: 26    Downloads: 1
Export: