LTGyvenant žiniomis grįstoje visuomenėje darbuotojams ir organizacijoms iškyla nauji iššūkiai. Siekiant išlikti ir konkuruoti, būtina nuolat vystytis ir mokytis. Mokymasis visą gyvenimą yra apibūdinamas kaip apimantis formalų, neformalų ir laisvą. Straipsnyje siekiama išanalizuoti santykį tarp laisvo vadybininkų mokymosi ir jų pasitenkinimo darbu Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo (SVV) įmonėse. Pateikiama patikslinta laisvo mokymosi koncepcija. Laisvas mokymasis apibrėžiamas kaip natūralus kasdienis procesas, tiek tyčinis, tiek netyčinis. Taip pat pirmą kartą pateikiamas ir empiriškai patikrinamas laisvą mokymąsi lemiančių veiksnių susistemintas sąrašas. Tyrimo metodologija buvo sukurta atsižvelgiant į laisvo mokymosi ir pasitenkinimo darbu idėjas. Autorė sukūrė klausimyną apie laisvą mokymąsi skatinančius veiksnius. Taip pat buvo panaudotas adaptuotas Minesotos pasitenkinimo klausimynas (Minnesota Satisfaction Questionnaire). Buvo apklausti 173 SVV vadybininkai Lietuvoje. Straipsnyje atskleidžiamas ryšys tarp vadybininkų laisvo mokymosi ir jų pasitenkinimo darbu Lietuvos SVV įmonėse. Laisvo mokymosi veiksniai ne tik koreliuoja su pasitenkinimu darbu bet ir jį įtakoja. Tyrimo rezultatai atitinka analogiškus tyrimus, atliktus kitose šalyse. Tyrimas gali būti pakartotas didelėje organizacijoje, o taip pat kitose šalyse siekiant patvirtinti arba paneigti ryšius, nustatytus šiuo tyrimu. Laisvo mokymosi veiksnių supratimas ir valdymas gali padėti pagerinti pasitenkinimą darbu Lietuvos SVV įmonėse.Reikšminiai žodžiai: Mažos ir vidutinės įmonės; Mokymas, pasitenkinimas darbu, mažos ir vidutinės įmonės, Lietuva; Mokymasis; Pasitenkinimas darbu; Job satisfaction; Learning; Learning, Job satisfaction, Small to medium-sized enterprises, Lithuania; Lithuania; Small to medium-sized enterprises.
ENThe paper aims to analyze the relationship between managers’ informal learning and their job satisfaction in Lithuanian small and medium-sized enterprises (SMEs). The methodology of the survey has been developed in respect to the ideas on informal learning and job satisfaction. The questionnaire on informal learning factors was developed by the author. Also, the adapted Minnesota Satisfaction Questionnaire was used. A representative sample of 173 SMEs managers in Lithuania was surveyed. Findings – The paper reveals the relationship between managers’ informal learning and their job satisfaction in Lithuanian SMEs. Informal learning factors not only correlate with but also have an impact on job satisfaction. The survey findings correspond to similar surveys carried out in other countries. The research could be replicated in large organizations as well as in other countries to confirm or deny the relations established in this survey. Understanding and managing informal learning factors can help improve job satisfaction in Lithuanian SMEs. The clarified concept of informal learning is presented. Also, the systematized set of informal learning factors is introduced and tested empirically. [From the publication]