LTSiekdamas savo tikslų, verslas taiko daug skirtingų strategijų. Ilgalaikė strategija turi subalansuoti visų dalyvių interesus, įskaitant visuomenę ir visų kompanijų, dalyvaujančių toje pačioje tiekimo grandinėje, žmones. Visuomenės ir organizacijos poreikių balansą garantuoja įvairios geros praktikos idėjos, laisvanoriškai priimami standartai ar sistemos, pagrįstos įmonių socialine atsakomybe. Pagrindinis šio straipsnio tikslas yra atskleisti socialiai atsakingos veiklos priemonių turinio ir praktikos ypatybes pasauliniu mastu ir Lietuvoje, o taip pat apibrėžti tokio verslo vystymosi vertinimą ir pagrindinę gaunamą naudą. Socialiai atsakingas verslas, kuris taiko darnios plėtros koncepciją, vis labiau ir labiau reikalauja atitinkamo elgesio iš tiekimo grandinės partnerių. Priemonių kompleksas, skirtas pasiekti socialiai atsakingą veiklą yra SA 8000 (socialinė atskaitomybė), BS OHSAS 18001 (darbo sveikatos ir saugos įvertinimo serija), ILO–OSH:2001, Global Compact, ISO 26000:2010 ir kt., ir gali būti integruoti į vieną organizaciją. Straipsnyje pateikiamos šių sistemų vystymo Lietuvoje diegimo gairės ir analizė Europos ir globalaus verslo kontekste. Straipsnyje aprašomi įvairių įmonių socialinės atsakomybės priemonių tarpusavio ryšiai, jų sąsajos, integravimo galimybės ir tobulinimo pasiūlymai. Taip pat pateikiamas naujas originalus socialinės atsakomybės priemonių sistemos modelis ir atvejo studija bei tarptautinio socialinės atskaitomybės valdymo sistemų diegimo analizė.Reikšminiai žodžiai: ISA 8000; ISO 26000; Modelis; Modelis SA 8000, ISO 26000; Sistema; Socialinė atsakomybė; Socialinės atsakomybės priemonės, sistema, modelis, SA 8000, ISO 26000; Įrankiai; Įrankis; ISO 26000; Model; Model, SA 8000, ISO 26000; SA 8000; Social responsibility; Social responsibility tool, system, model, SA 8000, ISO 26000; System; Tool.
ENThis article analyzes the peculiarities, interrelations and development of the comparably new concept of organizational development - social responsibility activities. The socially responsible business that adopts sustainable development concept, more and more often requires the adequate behaviour from the supply chain partners. The complex of tools to achieve socially responsible activities is SA 8000 (Social Accountability), BS OHSAS 18001 (Occupational Health and Safety Assessment Series), ILO-OSH: 2001, Global Compact, ISO 26000:2010 and others can be integrated in one organization. The paper provides benchmarking and analysis of the development of these systems in Lithuania, within the context of European and global businesses. The interrelations of CSR different tools, the links among them, integration possibilities and improvement propositions are described in the article. The new original model of social responsibility tools' system and results of case study and international benchmarking of social accountability management systems implementation are presented in the article. [From the publication]