LTNaujausi Europos aukštojo mokslo sistemos procesai verčia aukštojo mokslo institucijas atsižvelgti į aukštojo mokslo konkurencingumą, tarptautinį mobilumą, absolventų užimtumo lygį ir jų sėkmingą integraciją į Europos darbo rinką. Šie tikslai gali būti pasiekti tik per nuolat tobulinamus tyrimus ir jų kokybę. Nepaisant to, Lietuvos aukštojo mokslo sistema yra kritinės pozicijos. Mažėja švietimo vertė ir mažėja pasitikėjimas aukštajame moksle. Studijų kokybės problema analizuojama visuose socialiniuose sluoksniuose. Todėl pagrindinis šio straipsnio tikslas yra parodyti mokslinių tyrimų svarbą, universiteto įvaizdį ir studentų lūkesčius. Tyrime dalyvavo 1056 Vilniaus universiteto studentai. Respondentai buvo iš visų universiteto fakultetų, pasiskirstymas fakultetuose buvo panašus. Tyrimas vykdytas dviem etapais. Pirmojo tyrimo etapo pagrindinis tikslas buvo išsiaiškinti studentų veiksnius ir lūkesčius, susijusius pasirenkant Vilniaus universiteto studijas. Antrajame tyrimo etape studentai įvertino pokyčius Vilniaus universitete po pirmo semestro. Buvo identifikuojami veiksniai, darantys įtaką apklaustųjų pasitenkinimui ar nepasitenkinimui. Abiejuose etapuose respondentams buvo pateikti klausimynai. Tyrimas atskleidė, kad naujai priimti studentai turi stiprią motyvaciją mokytis, kuri laikui bėgant mažėja. Studentų lūkesčių ir jų pokyčių analizė turėtų būti nuolatinė, nes ji teikia vertingą grįžtamojo ryšio informaciją, kuri leidžia patobulinti procesą, gerinti studijų kokybę, stiprinti institucijos įvaizdį ir t. t.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas, studijų kokybė, darbo rinka; L8kes2iai; Studentai; Studijų kursas; Cource of studies; Ecpectations; Higher education, quality of studies, labour market; Students.
ENResent process of creating common European higher education system forces higher education institutions to consider the competitiveness of the higher education, international mobility, employment level of graduates and their successful integration into the European labor market. These aims might be achieved only through the constant improvement in the quality of studies and their image. Nevertheless, the system of Lithuanian higher education is in the critical position. The topics of decreasing value of education and the diminishing trust in higher education are becoming more popular. The problem of insuring the quality of studies is analyzed at all social levels. Therefore, the main aim of this article is to show importance of scientific research in the fields of quality of studies, university image and students' expectations. [From the publication]