LTStraipsnyje aptariamos globalizacijos sukeltos problemos pasaulyje ir bendruomenėse tarptautiniu mastu, kurios pakoregavo ir bendruomenių centrų darbotvarkes. Šalių bendruomenių centrai didelį dėmesį skiria įvairioms programoms, tenkinančioms įvairių interesų žmones, realizuoti. Ypač šiuose centruose daug ir kvalifikuotai dirbama su pagyvenusiais žmonėmis, imigrantais ir jų vaikais, tautinėmis mažumomis, atstovaujančiomis skirtingoms rasėms ir religijoms. Analizuojama universiteto ir bendruomenės sąveika: realijos ir perspektyvos. Globalizacijos iššūkiai sustiprino bendruomenių ir universitetų ryšius visame pasaulyje bei atskleidė aukštojo mokslo vaidmenį šioje srityje. Dalyvavimas demokratiškoje valstybės sistemoje – gyvybiškai svarbus būsimoms kartoms. Neužtenka būti patriotu, reikia tai įrodyti darbais. Studentas – būsimasis inteligentas, išsilavinęs, daug žinių turintis pilietis. Skiriami keturi efektyvaus pilietiškumo elementai: žinios, mąstymas, įsipareigojimas, veiksmas. Aptariamas tarptautinės gyvenviečių ir kaimynystės centrų federacijos vaidmuo bei įtaka bendruomenių veiklai. Gvildenamos tarptautinės bendruomenių veiklos patirties taikymo galimybės Lietuvoje. Atsižvelgiant į sukauptą didžiulę tarptautinę bendruomenių ir kaimynystės centrų patirtį, kurią skleidžia IFS, Lietuvos bendruomenių centrai savo veikloje turėtų daugiau dėmesio skirti tolerancijai skirtingų kultūrų atstovams, socialiniam darbui, jaunimo ir vaikų įtraukimui į bendruomenės veiklą bei tarptautinių ryšių stiprinimui, siekiant globalumo ir lokalumo dermės.Reikšminiai žodžiai: Bendruomenės; Bendruomenės centrai; Gyvenvietės ir kaimynystės centrai; Lietuvos bendruomenės; Pasaulio patirtis; Tarptautinė patirtis; Ugdymo institucijų ir centrų bendradarbiavimas; Cimmutnity; Community centers; Cooperation of educational institutions and centers; Experience; Lithuania; Lithuanian community, International Experience; Village and neighborhood centers.
ENThe article discusses problems caused by Globalisation and the world and communities on the international level, which altered agendas of community centres. Centres of national communities dedicate a great deal of attention to programme for people to realise their various interests. The majority of activities implemented by these centres are related to qualified work with elderly people, immigrants and their children, national minorities representing various races and religions. The interaction of university and community, i.e. the realia and prospects, are analysed. The Globalisation challenges have strengthened the interaction between communities and universities across the whole world and revealed the role of higher education institutions in this field. Participation in the democratic system of a state is a vitally important issue for future generations. It is not enough to merely be a patriot. One has to prove it with his works. Students are future intelligentsia – educated and knowledgeable citizens. Four elements of the effective citizenship are distinguished: knowledge, thought, responsibility and action. The article discusses the role of the federation of international settlements and neighbourhood centres and its impact on activities of communities. It also analyses the possibilities for the application of the operational experience of international communities in Lithuania. Having regard to the huge international experience of communities and neighbourhood centres, Lithuanian community centre should pay more attention to tolerance in respect to representatives of other cultures, social work, engagement of the youth and children into community activities and enhancement of international relations in order to seek global and local harmony.