LTAutorės interesų lauke – senosios Lenkijos portretų galerijos, datuojamos XVI–XVIII a. ypatingą dėmesį skiriant toms, kurios nebuvo daugkartinio sukūrimo rezultatas, nes tai buvo tam tikra idėjinės – meninės realizacijos išraiška. M. Kałamajskos-Saeed monografija sudaryta iš trijų pagrindinių dalių. Pirmojoje dalyje autorė bendrai apžvelgia senąsias Lenkijos portretų galerijas, suskirstydama jas į karališkas, vyskupų, vienuolynų, fundatorių, antkapines, giminių ir garsių vyrų. Antrojoje monografijos dalyje dėmesys koncentruojamas į konkrečios giminės, t. y. žymių Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės magnatų – Sapiegų portretų galeriją. Per pastarąją yra pristatoma Sapiegų Kodeno linijos genealogija. Šioje portretų galerijoje yra vaizduojami aštuonių kartų Sapiegų giminės atstovai, su viena išimtimi, t. y. vieninteliu giminės nariu, priklausiusiu devintai Sapiegų kartai. Autorė pabrėžia, kad analizuojamoje portretų galerijoje vaizduojami išskirtinai giminės vyrai ir tik tie, kurie buvo verti pagyrimų ir buvo garsūs. Šioje dalyje autorė dėmesį taip pat skiria „graviruotos“ Sapiegų genealogijos analizei. M. Kałamajska-Saeed pristato XVIII a. antrajame ketvirtyje graverių išraižytus Sapiegų genealoginius medžius, kurie yra nagrinėjami kitų garsių giminių genealoginių šaltinių kontekste. Trečiojoje knygos dalyje yra publikuojamas visuomenei dar mažai žinomos, originalios struktūros Sapiegų Kodeno linijos portretų galerijos katalogas su aprašymais.Reikšminiai žodžiai: Barokas; Barokinis portretas; Barokinė ikonografija; Barokinė tapyba; Galerija; Genealogija; Geneologija; Jonas Frederikas Sapiega; Kodenas; Kolekcija; Portretas; Portretų galerija; Sapiegos (Sapiega family); Sarmatizmas; Baroque; Baroque iconography; Baroque painting; Baroque portrait; Collection; Genealogy; Jan Fryderyk Sapieha; Koden; Picture gallery; Portrait; Portrait gallery; Sarmatism.
ENThe author focuses on the old Polish portrait galleries dating back to the 16th–18th c., paying particular attention to those that were not the result of multifold creation, because it was a certain expression of ideological-artistic realisation. The monograph by Maria Kałamajska-Saeed consists of three main parts. The first part gives a general overview of the old Polish portrait galleries and classifies them into royal, bishop, monastery, founder, tombstone, family and famous men. The second part focuses on the Sapieha portrait gallery, i.e. the prominent magnates of the Grand Duchy of Lithuania (GDL). It presents the Sapieha Kodeń line genealogy. This portrait gallery depicts the representatives of eight generations of the Sapieha family with one exception, i.e. the only member from the ninth generation. The author underscores that the analysed gallery depicts exclusively male representatives of the family and only those who were famous and meritorious. In this part the author draws attention to the analysis of the “engraved” Sapieha genealogy. Kałamajska-Saeed presents the Sapieha family trees engraved in the second quarter of the 18th c., which are examined in the context of other famous families’ genealogical sources. The third part publishes the catalogue of the Sapieha Kodeń line portrait gallery, with descriptions and having an original structure little known to society.