LTLietuvai įstojus į Europos Sąjungą (ES), atsirado galimybių siekti, jog šalies mokslinė kompetencija ir specialistų rengimas pakiltų į europinį lygį ir pradėtų konkuruoti atviroje ES darbo rinkoje. Todėl aukštosioms mokykloms nepaprastai svarbu išnaudoti visas ES ir jos valstybių teikiamas galimybes bendradarbiaujant su užsienio partneriais ir aktyviai dalyvaujant Lietuvai atsivėrusiose tarptautinėse programose, tokiose kaip aukštojo mokslo programa SOCRATES ir jos paprogramė ERASMUS. Naudojant šių programų lėšas šimtams Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų sudaromos sąlygos stiprinti ne tik profesines kompetencijas, bet ir kitų kalbų įgūdžius bei įvairių kultūrų supratimą. Taigi pagal tarptautinę dėstytojų ir studentų mainų programą į Lietuvos aukštąsias mokyklas kiekvienais metais atvyksta dešimtys studentų ir dėstytojų užsieniečių, kuriems Lietuvoje taip pat turi būti sudarytos galimybės gauti geriausios kultūrinės, švietėjiškos ir kalbinės patirties. Daugelis iš atvykusiųjų į Lietuvą studentų vienu iš pasirinktųjų studijuoti dalykų nurodo lietuvių kalbos studijas. Vadinasi, iškyla klausimas, kaip organizuoti lietuvių kalbos studijas neilgam laiko tarpui atvykusiems užsieniečiams, kad jiems šios studijos būtų įdomios, naudingos ir įsimintinos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Komunikacinis metodas; Lietuvių kalba kaip svetimoji; Sociokultūra; Communicative method; Lithuanian as a foreign language; Lithuanian as a second language; Method of communication; Socio culture awareness; Socioculture.
ENAs Lithuania joined European Union (EU), there is an opportunity to reach a higher level of scientific knowledge. Therefore it is extremely important to use all the chances in communicating with international programs like SOCRATES and ERASMUS. These programs provide the ability to strengthen not only professional competence, but also foreign language skills and understanding different cultures. Every year students and teachers come to universities of Lithuania, so there must exist the best circumstances to achieve cultural, educational and linguistic experience. A lot of foreign students in Lithuania choose to study Lithuanian language. Therefore it is important to organize the studies of Lithuanian language in a way that it would be interesting and useful. The survey has shown that students that come under SOCRATES/ERASMUS student exchange programme should be introduced more to cultural awareness and competencies than to grammar patterns. There should be more emphasis on teaching functional language. Lithuanian language teachers faced with the lack of modern course books for foreign students that would cater the needs of those students, teaching functional language and introducing to socio cultural issues. Therefore there is strong demand to compile and publish a new updated and modern textbook for Lithuanian language learners. Modern language teaching is the way to socio cultural awareness and teaching cultural values. Teaching culture is one of the most important aspects of Lithuanian language teaching in modern and open society. [From the publication]