LTUžsienio kalbų kompetencija yra viena iš bendrųjų kompetencijų reikalingų Europos žinių visuomenėje. Užsienio kalbų žinios ir gebėjimai yra vienas iš pagrindinių asmenybės brandos kriterijų, tarnaujantis savitarpio supratimui, demokratiniam stabilumui ir komunikacijai su pasauliu. Užsienio kalbų mokymasis – neatsiejama mokymosi visą gyvenimą dalis. Taigi, aukštojo mokslo institucijos, plėtodamos vidurinio išsilavinimo pasiekimus ir rezultatus užsienio kalbų mokymo ir mokymosi srityje, kelia tolimesnius užsienio kalbų mokymo ir mokymosi uždavinius mokymosi visą gyvenimą kontekste. Straipsnio autorės mano, jog yra tikslinga analizuoti aukštosios mokyklos absolventų užsienio kalbų pasiekimus, kadangi aukštojo mokslo institucijų internacionalizacija, tarptautinių studentų susidomėjimas ir poreikis studijuoti užsienyje nepaliaujamai didėja, todėl išauga būtinybė rengti ir siūlyti užsienio – daugiausiai anglų – kalba teikiamas programas. Deja, aukštojo mokslo absolventų užsienio kalbų kompetencijos ir jų lygmens skirtumai tampa didele kliūtimi ne tik tarptautiniam mobilumui profesiniame ir akademiniame lygmenyje, bet užkerta kelią akademiniam mobilumui ir studijų programų pasirinkimui antrosios ir trečiosios studijų pakopos lygmenyje gimtojoje šalyje. Taigi, šio straipsnio tikslas yra aukštosios mokyklos absolventų, pasirinkusių studijuoti Vytauto Didžiojo universiteto magistro studijų programose, užsienio kalbų kompetencijų lygmens nustatymas ir palyginimas tarp aukštojo mokslo institucijų.Šiame straipsnyje pateikiama šaltinių analizė probleminiam klausimui pagrįsti, atvejo studija ir hipotezių pagrindimas. Empirinio tyrimo rezultatų analizė atskleidžia nepakankamą aukštosios mokyklos absolventų užsienio kalbos kompetenciją. Be to, tyrimo rezultatų analizė ir apibendrinimas rodo, jog egzistuoja didelis užsienio kalbos kompetencijų skirtumas tarp skirtingų institucijų absolventų. Taigi, straipsnio autorės rekomenduoja skirti daugiau dėmesio užsienio kalbų studijoms aukštojoje mokykloje trečiosios pakopos studijų lygmenyje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Aukštojo mokslo institucijos; Aukštųjų mokyklų absolventai; Magistrantūra; Profesinis, akademinis ir asmeninis mobilumas; Profesinis, akademinis, asmeninis mobilumas; Tęstinys ugdymas/is; Užsienio kalbų kompetencfijos; Užsienio kalbų kompetencija; Viso gyvenimo mokymasis; Foreign language competence; Higher education; Higher education graduates; Higher education institutions; Life-long learning; Post-graduate; Post-graduatestudies; Professional, academic and personal mobility; Professional, academic and personal mobility, life-long learning; Studies.
EN[...] The authors of the article consider it purposeful to analyse the proficiency in English as a foreign language of higher education graduates. Taking into account the disparity in the language competence of graduates from different HEIs which is a major obstacle for not only their international mobility but also raises difficulties for academic mobility and choice as concerns the graduates' further studies at the level of Master's programme in their own country in the context of life-long learning, the study aims at determining language proficiency of the graduates from the first cycle studies at HEIs, applying for the Master's degree programmes in Lithuania, and comparing the level of graduates' English language proficiency among different HEIs. The analysis of the research findings revealed insufficient language competence of the higher education graduates as well as remarkably divergent range of language competence among graduates across HEIs. Therefore, the study argues for more attention to foreign language studies at HEIs by introducing specific language related courses and raising requirements for foreign language competence, also for the necessity to have a standardised instrument in Lithuania for HEI graduates' foreign language competence assessment to ensure efficient movement of students within the country's HEIs and comparability of their language competences, and to ensure foreign language competence development at the level of post-graduate studies. [From the publication]