Išorinių veiksnių poveikio ūkininkų motyvacijai ekologiškai ūkininkauti vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Išorinių veiksnių poveikio ūkininkų motyvacijai ekologiškai ūkininkauti vertinimas
Alternative Title:
Assessment of the impact of external factos on farmers' motivation for organic farming
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2010, Nr. 3 (22), p. 87-99
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTEkologinio ūkininkavimo vystymuisi įtakos turi įvairūs veiksniai, kuriuos galima suskirstyti į išorinius ir vidinius. Išoriniai veiksniai nepriklauso nuo ūkininkaujančiųjų ir susiję su kintančia žemės ūkio politika, vidiniai – priešingai, susiję su ūkininkaujančiojo asmenybe ir jo ūkiu. Straipsnio tyrimo tikslas – pasiūlyti išorinės aplinkos sąlygojamas priemones, didinančias ūkininkų motyvaciją ekologiškai ūkininkauti. Svarbiausi ekologinį ūkininkavimo būdą skatinantys išoriniai veiksniai yra tiesioginė parama ekologinės gamybos ūkiams bei ekologiškų produktų rinkos sąlygos. Tyrimo metu nustatyta, jog apie 90 proc. respondentų ekologinės gamybos ūkiams teikiamą tiesioginę paramą vertina kaip labai reikšmingą ir reikšmingą veiksnį, pasirenkant/vystant ekologinį ūkininkavimą. Gaunamos paramos už ekologinį ūkininkavimą dydį jie vertino nevienareikšmiai: trečdalis – kaip nepakankamą, pusė laikė vidutinišku, penktadalis – pakankamu. Ūkininkavimo galimybes nutraukus tiesioginę paramą respondentai įvertino taip: 44,3 proc. toliau tęstų veiklą, 27,2 proc. tokio gamybos būdo atsisakytų, 22,6 proc. – sumažintų gamybos mastą, 5,9 proc. dėl savo elgsenos nebuvo apsisprendę. Ekologiškų produktų pasiūlos mastai šalyje nedideli, nes ūkininkai nepakankamai jų teikia rinkai, todėl šį veiksnį kaip motyvuojantį ekologiškai ūkininkauti reikėtų vertinti kaip mažiau reikšmingą. Respondentai nurodė, kad motyvaciją ekologiškai ūkininkauti ypač sustiprintų nemažinama tiesioginė parama bei ekologiškų produktų paklausos didėjimas, kurį jie sieja su vartotojų švietimu bei jų ugdymu.Reikšminiai žodžiai: Ekologinis ūkininkavimas; Išoriniai veiksniai; Motyvacija; Motyvacijos didinimo priemonės; Priemonės; External factors; Measures increasing motivation; Organic farming.

ENThe development of organic agriculture is influenced by various factors that may be divided into external and internal. External factors do not depend on farmers and are not related to a changing agricultural policy; on contrary, internal factors are related to a personality and a farm of a farmer. An aim of the article is to offer the means that are influenced by environment in order to increase the motivation of farmers to work a farm environmentally. The most important external factors that influence organic way of agriculture are the direct support for organic production farms and the conditions for the market of organic products. A research revealed that approx. 90 % of respondents evaluate the direct support for organic production farms as a very important factor when choosing / developing organic agriculture. The amount of subsidy for organic agriculture was evaluated differently: one third evaluated it as insufficient, a half as moderate and one fifth as sufficient. The farming possibilities after the suspension of the direct support was evaluated by respondents as follows: 44.3 % would continue their activity, 27.2 % would stop this kind of production, 22.6 % would decrease the production and 5.9 % were not determined yet. The extent of the supply of organic products is not big in the country because there is not enough production supplied to the market, therefore, this factor, as a factor that motivates organic agriculture, should be treated as less important. Respondents indicated that their motivation for organic agriculture would especially increase if the direct subsidy remained unreduced and the demand for organic products increased; the respondents related those factors to consumers' education.

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26751
Updated:
2018-12-17 12:44:39
Metrics:
Views: 44    Downloads: 3
Export: