LTVienas iš būdų žemės ūkio produkcijos gamintojams padidinti pajamas – parduoti savo išaugintą produkciją tiesiogiai, be tarpininkų galutiniam vartotojui, tokiu būdu gaunant visą produkto kainą. Iš kitos pusės vartotojas turi galimybę pigiau įsigyti žemės ūkio ir maisto produktų iš pirmųjų rankų. Straipsnyje išanalizuoti tiesioginių pardavimų būdai. Vartotojų nuomonei ir poreikiams apie žemės ūkio ir maisto produktų pardavimus turguose kaip vienoje iš populiariausių tiesioginių pardavimų formų Lietuvoje išsiaiškinti atlikta apklausa. Ja taip pat siekta nustatyti, į ką orientuota šiuo metu tiesioginė prekyba žemės ūkio ir maisto produktais Lietuvos turguose. Nustatyta, kad prekyba turgavietėse tapo daugiau nišine, nors pirkėjams dar svarbi ir produktų kaina. Į tai turėtų atsižvelgti tiesioginiai prekiautojai, organizuodami savo verslą. Įvertinus vartotojų prioritetus ir atsižvelgiant į užsienio patirtį, straipsnyje pateiktos rekomendacijos, dėl turgų darbo laiko ir tinklo plėtimo, aplinkos gerinimo, informacijos pateikimo griežtinimo, tiesioginių pardavėjų mokymo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Prekyba žemės ūkio ir maisto produktais; Tiesioginiai pardavimai; Turgavietės; Direct marketing; Marketing of agricultural and food products; Marketplaces.
ENOne of the ways to increase farmer's income is to sell own grown products by face-to-face contact with customer without intermediary - getting all price of product. On the other side, consumer gets opportunity to purchase firsthand agricultural and food products. There are forms of direct marketing and use of them by Lithuanian farmers analyzed in the article. An interview was arranged to find out the opinion and requirements of consumers about agricultural and food selling in marketplaces as one of most popular direct marketing forms in Lithuania. 629 respondents from the whole Lithuania participated in it. After evaluation of consumer's priorities and in consideration of foreign experience, recommendations how to promote direct marketing of agricultural and food products were proposed. [From the publication]