Факторы, влияющие на спрос на экологически чистые продукты в Литве

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Rusų kalba / Russian
Title:
Факторы, влияющие на спрос на экологически чистые продукты в Литве
Alternative Title:
  • Lietuvos ekologiškų maisto produktų paklausą įtakojantys veiksniai
  • Factors influencing the demand for ecological food products in Lithuania
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2010, Nr. 2 (21), p. 137-144
Summary / Abstract:

LTNaujajame tūkstantmetyje pamažu įsivyrauja naujas požiūris į aplinką, ekonomikos, o taip pat ir žemės ūkio, raidą. Visuose ūkio sektoriuose, gaminant produktus, vis daugiau naudojama įvairių cheminių medžiagų. Ne išimtis ir maisto produktai, todėl sveikata ir aplinkos problemomis besirūpinantys vartotojai, vis dažniau renkasi ekologiškus žemės ūkio produktus. Keičiasi jų vartojimo įpročiai ir gyvenimo stilius. Tyrimo tikslas – nustatyti veiksnius, įtakojančius Lietuvos vartotojų ekologiškų maisto produktų paklausą. Atliekant tyrimą, buvo taikomas apklausos metodas, respondentams pateikiant standartizuotą klausimyną. Apklausa buvo pasirinkta atsižvelgiant į tyrimo tikslą, turimus išteklius bei kaštus. Šiame straipsnyje nagrinėjami Lietuvos ekologiškų maisto produktų paklausą įtakojantys veiksniai. Lietuvos vartotojams mano, kad ekologiški maisto produktai yra saugesni sveikatai, be chemikalų ir be priemaišų, tačiau brangesni ir nepakankamai reklamuojami. Lietuvos vartotojai dažniausiai perka ekologiškus vaisius, daržoves, pieną ir pieno produktus. Ekologiškus maisto produktus dažniau perka moterys nei vyrai. Ekologiškų maisto produktų rinkos plėtrą galima paskatinti mažinant šių produktų kainą, didinant prieinamumą ir daugiau informuojant apie juos vartotojus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekologiškas maisto produktas; Ekologiški maisto produktai; Ekologiški produktai; Paklausa; Paklausai įtaką darantys produktai; Paklausą įtakojantys veiksniai; Rinka; Veiksniai lemiatys paklausą; Demand; Ecological food product; Factors influencing the demand; Market.

ENDifferent approaches towards the environment, economics and agricultural development starts prevailing in the new millennium. More and more chemical materials are being used in all sectors of economy. Food products are not an exception, thus consumers who are concerned with their health and environment problems choose ecological products more and more often. Consumer’s habits and life style are changing constantly. This article describes factors influencing the demand for ecological food products in Lithuania. Lithuanian consumers are under assumption that ecological food products are healthier without chemicals and preservatives but more expensive and not enough advertised. Most often, Lithuanian consumers buy ecological fruit, vegetables and milk products. Women are more like to buy ecological food than men. In order to improve growth of the ecological food products, it is important to reduce prices, make these products more available and expand information about ecological food products among consumers. [text from author]

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
Vartotojų informavimo apie ekologiškus maisto produktus svarba ir šaltiniai / Virgilijus Skulskis, Vilija Girgždienė, Birutė Stankaitytė. Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai 2011, Nr. 3 (27), p. 166-175.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26726
Updated:
2018-12-17 12:44:32
Metrics:
Views: 20    Downloads: 2
Export: