LTEkologinis marketingas – tai organizacijos veikla, kuria siekiant žmogaus norų, poreikių ir tikslų patenkinimo, kai daroma minimali žala aplinkai. Norint, kad ekologinio marketingo koncepcija būtų sėkmingai ir efektyviai įdiegta, ji turi būti integruota į visą organizacijos veiklą. Straipsnio tyrimo tikslas – suformuoti rinkodaros priemones sprendimų racionalumui padidinti, taikant ekologinės rinkodaros koncepciją Lietuvos kaimo turizmo verslo organizacijų konkurenciniams pranašumams kurti. Ilgalaikiai konkurencinio pranašumo šaltiniai priklauso nuo individualių organizacijos veiklos ypatybių, o organizacijos kultūra ir vadovavimo stilius dažnai būna tie ilgalaikiai konkurenciniai pranašumai, kuriuos konkurentams labai sunku imituoti. Organizacijos veikla priklauso tiesiogiai nuo jos teikiamų paslaugų ir gaminamų produktų, todėl būtina atsižvelgti į jiems keliamus ekologinius reikalavimus. Šiuo atveju ekologinės aplinkybės turi būti vertinamos labiau, nei kaina. Tyrimo metu nustatyta, kad kaimo turizmo organizacijos mažai taiko ekologinio marketingo koncepciją kaip pagrindinį veiksnį konkurencinėje kovoje. Apklausos duomenys rodo, kad ekologinį veiksnį reklamoje panaudoja tik 9 proc. respondentų. Kaimo turizmo organizacijai rekomenduojama konkurencinio pranašumo formavimo procese pagrindinį dėmesį koncentruoti į straipsnyje suformuluotų priemonių diegimą, nes jos apima visas jų teikiamų paslaugų gyvavimo stadijas.Reikšminiai žodžiai: Ekologinė rinkodara; Kaimo turizmas; Konkurenciniai pranašumai; Konkurencinis pranašumas; Marketingo įrankiai; Rinkodaros priemonės; Žaliasis marketingas; Competitive advantage; Green marketing; Marketing tools; Rural tourism.
ENThe goal of the research is to form marketing tools to increase the rationality of decisions by applying a green marketing concept to create Lithuanian rural tourism business organizations’ competitive advantages. The object of the research is the rural tourism business organizations’ activity. The scientific problem is formulated in the following question: does the business orientation to the preservation of the environment help to gain a competitive advantage in the analyzed rural tourism industry? This article analyzes a prevalence of rural tourism business orientation to the preservation of the environment, a condition of green marketing principles application, and an effect of business competitive advantages creation. On the basis of research findings, marketing tools to increase competitiveness of rural tourism business organizations without prejudice to the provisions of consistency with the environment are formed. [text from author]