LTBaltarusijos autorius Siargiej San'ko analizuoja Lietuvos vardo kilmės eponiminę versiją (pavadinimas neva kilęs nuo Prūsijos karaliaus Vaidevučio (Widewut) sūnaus vardo Litvas (Lithppjfo, Lyttpho, Lithpho, Litpho, Litwo), kurio vardu ir tapo pavadintas kraštas, paskirtas jam karaliauti, – Litvanija (Lithphania) kartu su to krašto gyventojais). Versijos šaltinis – Simono Grunau (1529 m.) perpasakotas padavimas „Prūsijos kronika“ (Simon Grunau's Preussische Chronik). Kronikoje pirmiausia dėmesį patraukia Simono Grunau pasakojimas apie senųjų prūsų visuomeninės santvarkos bei šventosios tradicijos legendinius įsteigėjus - brolius dvynius Videvutį ir Brutenį. San'ko straipsnyje analizuojamas tautosakinis–mitologinis šios legendos pamatas ieškant analogijų su kitomis žinomomis indoeuropiečių legendomis, kurioje minima mitinių brolių dvynių – tradicijų steigėjų pora.Reikšminiai žodžiai: Dvyniai; Dvynių mitas; Indoeuropietiškas; Indoeuropietiškas dvynių mitas; Indoeuropiečiai; Kontekstas; Legenda; Lietuvos vardas; Litvas; Mitas; Mitologija; Prūsų ir lietuvių mitologija; Vaidevutis ir Brutenis; Context; Indo-European Myth of Twins; Indo-Europeanians; Indo-Europeans; Legend; Litvas; Litvo; Myth; Myth of twins; Mythology; Origin of the name of Lithuania; Prussian and Lithuanian mythology; Twin; Widewuto and Bruteno; Baltarusija (Belarus).
ENThe Belarusian author Siargiej San'ko analyses the eponymous legend of the origin of the name of Lithuania (the name supposedly originated from the name ofthe Prussian king Widewut son's name Litwo). One ofthe main sources ofthe legend is "The Prussian Chronicle" by Simon Grunau. The chronicle largely talks about the legendary brothers (twins), Widewuto and Bruteno, who respectively established a lay and religious rule in Prussia. San'ko compares these legends with other known Indo-European legends of twins the establishers. He lingers more on Belarussian versions of the legend that are partly known from the folklore of the last centuries. Some characters in the Belarussian legends are already replaced by Christian saints, among them Jurja, Jagory etc. (St. George) and Mikola (St. Nicholas). However, some of their motives date back to really ancient times and set against the afore mentioned legend acquire unexpected meanings. This is hardly surprising as historical Lithuania did occupy the lands of contemporary Lithuania and Belarus, where a large number of inhabitants boast of Lithuanian origin. The pair ofthe legendary creator of Vilnius, the capital city of Lithuania, Gediminas and the senior priest Lizdeika is also associated with the myth oftwins the establishers. [From the publication]