LTŠiuo metu labai domimasi mažomis kylančiomis Europos ekonomikomis ir smulkaus ir vidutinio verslo (SVV) įmonėmis bendrai. Lietuva paveldėjo stipresnius aktyvus nei kai kurios buvusios Sovietų Sąjungos respublikos ir pozicionuoja save tarp Baltijos ekonomikų. Turint ribotus gamtinius išteklius, „žinios“ yra pagrindinė sritis, kurioje galima augti, tačiau SVV įmonės ir kiti sektoriai turi stipriai pasitempti vystymesi. Straipsnio tikslas yra išanalizuoti žinių vadybos (ŽV) vaidmenį Lietuvos SVV įmonėse tiriant jų informacijos ir žinių išteklius, informacinių technologijų, reikalingų verslo procesams, išsivystymą ir pagrindinius ŽV procesus kompanijų viduje. Atliekant tyrimą, tarp Lietuvos SVV įmonių buvo išplatintas klausimynas ir paimta keletas interviu; tai padėjo atskleisti esamą situaciją apie ŽV procesus ir informacinių technologijų naudojimą. Tyrimas atskleidė, kad žinių vadyba jau yra gerai suvokiama. Informacijos ir žinių auditas padėtų atskleisti, kokių žinių ir informacijos reikia kompanijoms siekiant optimizuoti pasiekimus ir organizacijų tikslus. Tačiau trūksta arba yra tik dalinai įgyvendinti atitinkami metodai, galintys atskleisti visą informacijos valdymo ir ŽV efektyvumą. Kai kurie duomenys liudija, kad Lietuvos SVV įmonių vadybininkai tampa labiau pasiruošę dirbti žinių vadybos sąlygomis, tačiau žymiai mažiau duomenų patvirtina, kad tai veda prie efektyvių praktiškų inovacijų tiriamu momentu.Reikšminiai žodžiai: Informacijos vadyba; Informacijos valdymas; Mažos ir vidutinės įmonės; Mažos įmonės; Vidutinės įmonės; Žinių vadyba; Žinių valdymas; Information management; Knowledge management; Lithuania; Medium business; Small business; Small to medium-sized enterprises.
ENThe purpose of this paper is to analyse the role of knowledge management (KM) in small and medium-sized enterprises (SMEs) in Lithuania by looking at information and knowledge resources, the development of information technology (IT) which supports the business process and the main processes of KM inside companies. Questionnaires and some interviews within Lithuanian SMEs helped reveal what the present situation is in terms of KM processes and the use of IT. There appears to be a strong awareness of KM already. However, the development of adequate methods to make information management (IM) and KM fully effective appears to be lacking or only partially realized. There is some evidence to suggest that Lithuanian SME managers are becoming more psychologically prepared to work within KM but there is much less evidence to show that this is leading to effective innovation in practice at present. Originality/value – there is great interest in the smaller emergent European economies in particular, and in SMEs in general. Lithuania inherited a stronger asset base than some ex-Soviet republics and is positioning itself amongst the Baltic economies. With few natural resources, "knowledge" is a key area for growth, but SMEs and other sectors still need to engage strongly in development. SMEs have yet to drive the economy forward. [From the publication]