LTRemiantis tarpukario nepriklausomos Lietuvos karių spauda straipsnyje aptariami karininko asmenybei keliami reikalavimai, profesinės veiklos ypatumai, socialinis vaidmuo visuomenėje, kalbama apie karininkų ugdymo ir saviugdos problemas. Karininkų asmenybės ugdymo ir saviugdos bei profesinės veiklos problemos – viena pagrindinių tarpukario Lietuvos karių spaudos temų. Daugiausia apie tai rašė „Kardo“, „Mūsų žinyno“ žurnalai bei kai kurios karininkų ugdymui ir saviugdai skirtos knygos, t. y. švietėjiško, edukacinio turinio šaltiniai, kuriuose siekta išryškinti pavyzdingo, tarnybai atsidavusio, netgi idealaus karininko asmenybės bruožus, nors konstatuoti ir esami trūkumai. Aptariant karininkui reikalingus asmenybės bruožus, akcentuota pilietinė, patriotinė ir moralinė branda, atsakomybė, gera fizinė sveikata, psichologinis patvarumas, pašaukimas karo tarnybai, geras bendrasis ir specialusis išsilavinimas, aukšta kultūra, platūs interesai, veiklumas, organizuotumas ir sumanumas, proto lankstumas, charakterio ir valios tvirtumas, drausmingumas, pareigingumas, emocinis pastovumas, komunikabilumas, polinkis vadovauti, mokyti ir auklėti, mokėjimas operatyviai spręsti iškylančias problemas, sugebėjimas susitelkti sudėtingose ir pavojingose situacijose. Karių spaudoje skirtos trys tarpusavyje glaudžiai susijusios karininko profesinės veiklos kryptys (karinis auklėjimas, karinis mokymas (rengimas) ir karinis vadovavimas) bei pabrėžta, kad ne tik šalies vadovybė, bet ir visa tarpukario Lietuvos visuomenė karininko asmenyje tikėjosi išvysti pavyzdingą uniformuotą šalies pilietį.Reikšminiai žodžiai: Karininkai, asmenybės ugdymas, tarpukario Lietuva; Karininkas; Nepriklausoma Lietuva; Ugdymas; Education; Independent Lithuania; Military officers, personality development, inter bellum Lithuania; Officer.
ENBased on the inter-war independent press for Lithuanian soldiers, the article deals with the requirements for an officer’s personality, peculiarities of professional activities, his social role in the society, issues of education and self-education of officers. Issues related to personality development and self-education of officers, professional activities are among the main topics in the inter-war press for Lithuanian soldiers. Journals ‘Kardas’ and ‘Mūsų žinynas’ as well as some books dedicated to development and self-education of officers, i.e. educational sources aimed at highlighting the personality traits of an officer who is exemplary, devoted to the service, even perfect, although the deficiencies were also stated, wrote about it most. When discussing the personality traits required for an officer, civil, patriotic and moral maturity, responsibility, good physical health, psychological strength, vocation for the military service, good general and special education, high culture, broad interests, activity, self-discipline and resourcefulness, flexible mind, strong character and will, discipline, dutifulness, emotional stability, sociability, inclination to lead, teach and educate, an ability to deal with arising problems quickly, an ability to concentrate in complicated and dangerous situations were emphasised. Three closely related directions of an officer’s professional activities (military education, military training (preparation) and military leadership) were distinguished in the press for soldiers and it was emphasised that not only the leaders of the state but also the entire society of inter-war Lithuania expected to see an exemplary uniformed citizen of the country in an officer’s person.