LTDaugelio pirmaujančių pasaulyje šalių vystymosi ir pažangos pagrindas – sėkminga inovacijų plėtra. Viešosios inovacijų paramos paslaugos – vienos pagrindinių priemonių, kuriomis realizuojami inovacijų politikos tikslai. Todėl analizuojant šių paslaugų variacijas, jų taikymo tikslingumą bei naudą, visų pirma reikia atsižvelgti į tai, kad jos yra intervencinio pobūdžio. Dažnai valstybės intervencija inovacijų srityje suprantama kaip neišvengiama inovacinio proceso sudėtinė dalis. Tačiau siekiant pasiūlyti naujas viešųjų paslaugų vystymo prielaidas būtina ištirti, kokiomis sąlygomis valstybė turėtų įsikišti į inovacinius procesus, o kokiomis - ne. Siekiant paskatinti inovacinius procesus ir efektyviai orientuoti nacionalinės inovacijų politikos priemones, išskirtinos kelios veiklos kryptys. Viena iš jų - inovacinių gebėjimų didinimas. Moksliniai tyrimai inovacijų srityje parodė, kad yra daug įvairių žmogiškųjų, socialinių ir kultūrinių veiksnių, kurie kritiškai svarbūs inovacinių procesų sėkmei tiek įmonės, tiek šalies lygmenimis. Kita kryptis - inovatyvių įmonių skaičiaus didinimas. Šalies ūkis kol kas vis dar konkuruoja sąnaudų, o ne intelektiniais ir inovaciniais ištekliais. Vis dar nepakankamai išvystytų aukštųjų technologijų sektoriuose glūdi didelis inovacinės veiklos potencialas. Taip pat didelę reikšmę vaidina naujos jau sukurtų žinių kombinacijos, interaktyvūs mokymosi procesai inovacijų sistemoje, leidžiantys maksimaliai panaudoti tinkle pasiekiamas žinias inovacijoms ir pridėtinei vertei kurti. Intensyvus tokių veiklų skatinimas itin reikšmingas mažose šalyse.Reikšminiai žodžiai: Globalizacija; Inovacija; Inovacijos; Inovacijų plėtra; Inovatyvumo indeksas; Viešoji politika; Viešosios inovacijos; Vystymo prioritetai; Įmonė; Enterprise; Globalization; Innovation; Innovation development; Innovation in public; Innovation index; Priority development; Public policy.
ENSuccessful development of innovations is a basis for development and progress for many leading countries in the world. Public innovation support services are one of the key tools through which innovation policy objectives are realised. Therefore, when analysing variations of these services, as well as the appropriateness and usefulness of their application, first of all it is necessary to take into account the fact that these services are of interventional nature. State’s intervention in the innovation sphere is often seen as an inevitably integral part of the innovation process. However, in order to provide new premises for the development of public services, it is vital to find out the conditions on which the state should interfere into the innovation processes, and on which it should not. Seeking to boost innovation processes and to effectively give directions for national innovation policy tools, two areas of activities have been distinguished. One of them is growing innovative capabilities. Scientific research in innovation showed that there are several human, social and cultural factors that are critically important for successful innovation processes both, at enterprise and national level. Another direction concerns growing number of innovative companies. Presently, the national economy is still competing with costs of resources, rather than with intellectual and innovative resources. A huge potential for innovative activities is found in the high tech sector that is not fully developed yet. New combinations of already established knowledge, interactive learning processes in the innovation system, that allow the maximum use of knowledge accessed via network for innovations and added value are of equal significance. Intensive promotion of such activities is particularly important for small countries.