Itin gabių vaikų identifikavimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Itin gabių vaikų identifikavimas
Summary / Abstract:

LTItin gabių vaikų identifikacija – tai procedūrų, kuriomis naudojamasi tam, kad itin gabus vaikas būtų atpažintas, visuma. Straipsnyje gvildenamos itin gabių vaikų identifikavimo problemos (veiksniai, galintys trukdyti identifikacijai; gabių vaikų, turinčių fizinę negalią ar augančių socialiai remtinose šeimose, identifikavimo problemos ir kt.). Specialiai organizuota itin gabių vaikų identifikacija reikalinga tik tuomet, jei po jos identifikuotam vaikui sudaromos sąlygos atitinkamam ugdymuisi ar atskiru atveju suteikiama pedagoginės psichologinės korekcijos pagalba. Visais kitais atvejais papildomi tyrimai bereikalingi. Patikimą ir pagrįstą išvadą apie gabumų lygį gali suteikti tik patyrę licencijuoti diagnostikos specialistai psichologai. Gabių vaikų identifikaciją sudaro trys etapai: pirminė atranka, nustatyto gabumo lygmens patvirtinimas, tinkamos individualizuotos ugdymo programos parinkimas. Identifikacijai gali būti naudojami keturi šaltiniai – vaikas, jo tėvai, bendramoksliai, mokytojai. Neįgaliųjų ir socialiai remtinų intelektualiai gabių vaikų identifikacija yra apsunkinta pirmuoju atveju dėl tam tikrų fizinių asmens sutrikimų, antruoju – dėl materialinių nepriteklių sukeltų priežasčių. Neįgaliųjų ir socialiai remtinų intelektualiai gabių vaikų identifikacijos problemas spręsti gali padėti pedagogai ir socialiniai pedagogai, suteikus jiems reikiamą informaciją gabių vaikų identifikacijos klausimu. Ypač reikšmingas tampa pedagogų pastabumas, kompetencija, geranoriškumas, veiklumas ir atkaklumas. O atpažinimu gabių vaikų ugdymo problemos dar nesibaigia.Reikšminiai žodžiai: Gabių vaikų identifikavimas; Gabus vaikas; Identifikavimas; Itin gabūs vaikai; Mokykla; Ugdymas; A gifted child; Education; Gifted child; Highly hifted children; Identification; Identification of gifted children; School.

ENIdentification of particularly gifted children entails a body of procedures used for the purpose of identifying particularly gifted children. The article looks into problems of identifying particularly gifted children (factors that are potentially impeding the identification; problems of identifying children with physical disabilities or children from disadvantaged families, etc.). Specially organised identification of particularly gifted children is necessary if following the identification the child is provided with relevant development conditions or in individual cases, with pedagogical psychological correction assistance. In all other cases additional studies are deemed unnecessary. Reliable and well grounded conclusions about the level of skills can be provided only by experienced and licenced diagnostics specialists–psychologists. The identification of gifted children consists of three stages: the initial selection, confirmation of established level of skills, and selection of appropriate individual programme of education. Four sources can be used for identification, namely: the child, his/her parents, peers, and teachers. The identification of gifted children with disabilities or children from disadvantaged families is complicated because of certain physical disorders of the child, as in the first case, or material deprivation related reasons, as in the second case. Pedagogues as well as social pedagogues can help solve identification problems of intellectually gifted children with disabilities or children from disadvantaged families, if they are provided with relevant information regarding the identification of gifted children. Pedagogue’s attentiveness, competence, goodwill, active involvement and perseverance become particularly important. And the problems of gifted children are not solved through mere identification of such children.

ISBN:
9789955255611
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26431
Updated:
2021-02-21 15:04:54
Metrics:
Views: 114
Export: