LTŠalies ekonomikoje dažnai reaguojama į tokias problemas kaip pasiūlos-paklausos disbalansas, masinės emigracijos bangos, sunkiai pažabojamas nedarbas ar infliacija, didėjanti valstybės skola, užsienio prekybos deficitas, ryškūs regioniniai skirtumai ir begalė kitų, kai prieinamas visiškas aklagatvis. Nepastačius nepajudinamų ekonominės tvirtovės pamatų, ekonomikos sunkmečio laikotarpiu telieka lopyti sienose atsivėrusius plyšius, o pamatų tvirtinimas žinių ekonomikos priemonėmis atidedamas geresniems laikams. Šiame straipsnyje nagrinėjami Lietuvos informacinių technologijų įmonių partnerystės su skirtingais inovacijų partneriais ypatumai. Siekiama įvertinti bendradarbiavimą su mokymo ir tyrimo įstaigomis, vyriausybinėmis organizacijomis, tiekėjais bei kitomis viešosiomis ir privačiomis partnerėmis, įgyvendinant inovatyvias idėjas bei efektyviai panaudojant finansinius ir žmogiškuosius išteklius. Tai itin svarbu Lietuvos informacinių technologijų sektoriuje, kur didėjantys vartotojų bei klientų lūkesčiai, auganti konkurencija, trumpėjantys įvairių produktų kūrimo, pateikimo rinkai ir gyvavimo ciklai verčia keisti požiūrį į atvirumo aplinkai svarbą ir mokytis ne vien iš vartotojų, konkurentų ir tiekėjų, bet ir iš mokymo ir tyrimo organizacijų bei kitų šalių patirties. Toks bendradarbiavimas itin svarbus esant trapiai organizacinei struktūrai, finansų ir žmogiškųjų išteklių trūkumui bei menkai novatoriškų vadovavimo priemonių taikymo įmonėse patirčiai. Vis dėlto neužtenka suburti visus nacionalinės inovacijų sistemos žaidėjus po vienu stogu. Lygiai kaip ir krepšinyje, apmaudžiau už neįgudusį, pavieniui žaidžiantį krepšininką – dešimtis taiklių žaidėjų, neturinčių patirties ir gebėjimų žaisti komandoje.Tuomet neišvengiamai reikalingas aukščiausios kvalifikacijos treneris, gebantis suorganizuoti efektyvią žinių sklaidą ir išmokyti žaisti ir siekti rezultatų drauge. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Inovacijos; Inovacijų partneriai; Inovacijų strategija; Nacionalinė inovacijų sistema; Innovation; Innovation partners; Innovation strategy; National system of innovation; The innovation strategy; The national system of innovation.
ENThe aim of the present research is to scrutinize how consistent and value-adding is the cooperation between Lithuanian information technology companies and educational organizations, intermediaries, government and other public or private market players in exercising innovative activities and allocating necessary human resources to one or another innovative project. Driven by the customer and competitor-focused view on the innovation strategy and being in general of small or medium size, Lithuanian information technology companies do not acknowledge the importance of openness to the environment. According to such an elaboration of thoughts, rather stronger sales, marketing and research efforts are offset by an inefficient organizational structure, a lack of financial and human resources as well as a modest expertise in introducing new management techniques. On the other hand, bringing different players under the same roof is an important, but not sufficient condition within the national system of innovation, as worse than bad players playing basketball individually are good basketballers having no knowledge and skills playing a team game. Therefore, firms need to respond to an intensified competition through improved cooperation aimed at sharing the tacit knowledge. [text from author]