Reklamos ir kitos informacijos apie prekes ir paslaugas santykis : teisinis aspektas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Reklamos ir kitos informacijos apie prekes ir paslaugas santykis: teisinis aspektas
Alternative Title:
Relation between advertising and other information on goods and services: the legal aspect
In the Journal:
Socialinių mokslų studijos [Societal Studies]. 2010, Nr. 6, p. 187-206
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama reklamos kaip teisinės kategorijos samprata ir jos atskyrimo nuo kitos informacijos apie prekes ir paslaugas teisinė problematika. Aptariami reklamos požymiai, kurie yra reikšmingi siekiant atskirti reklamą nuo kitos informacijos apie prekes ir paslaugas, Lietuvos teismų praktika, susijusi su informacijos apie prekes ir paslaugas pripažinimu reklama, taip pat analizuojamos kai kurių Lietuvos Respublikos įstatymų nuostatos, susijusios su reklamos ir kitos informacijos atribojimu. Viena iš informacijos formų yra reklama. Jai būdingi specifiniai požymiai. Nors svarbiausias reklamos požymis, atskiriantis reklamą nuo kitos informacijos apie prekes ir paslaugas ir įtvirtintas teisės aktuose bei atskleidžiamas teismų praktikoje, yra specifinis reklamos tikslas – vartotojų skatinimas įsigyti reklamuojamų prekių arba paslaugų, kai kurie teisės aktai kaip specifinį tam tikros reklamos požymį numato ir atlygintinumą. Straipsnyje nagrinėjama nurodytų reklamos požymių reikšmė atitinkamą informaciją apie prekes ir paslaugas pripažįstant reklama ir jų taikymas teismų praktikoje. Lietuvos teismų praktikoje formuojasi tendencija reklamos sampratą aiškinti kiek įmanoma plačiau ir, galima sakyti, bet kokią informaciją apie prekes ir paslaugas pripažinti reklama. Tačiau Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas yra pažymėjęs, kad ne bet kokia skleidžiama informacija apie prekes arba paslaugas laikytina reklama, t. y. įmanomas ir nereklaminio pobūdžio informacijos apie prekes ar paslaugas skleidimas. Šiuo atžvilgiu straipsnyje nagrinėjama atitinkama teismų praktika analizuojama atsižvelgiant į nurodytą Konstitucinio Teismo išaiškinimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Konstitucija; Konstitucinė doktrina; Reklama; Reklamos požymiai; Reklamos samprata; Žmogaus teisės ir laisvės; Advertising; Constitution; Constitutional doctrine; Definition of advertising; Features of advertising; Human rights and freedoms.

ENThe author of the article analyzes the concept of advertising as a legal category as well as the problems of the distinction between advertising and other information on goods and services. The article deals with the discussion of the features of advertising (which are important in order to separate advertising from other information on goods and services), the case law of various Lithuanian courts regarding the recognition of the information on goods and services as advertising, and the analysis of certain provisions of Lithuanian laws related to the distinction between advertising and other information on goods and services. One of the forms of information which has specific features is advertising. The main feature which helps to distinguish between advertising and other information on goods and services and which is established in the laws and reflected in the Lithuanian case law is the special intention of advertising, i.e. to promote certain goods and services; however, some Lithuanian laws emphasize remuneration as a specific feature of certain advertising as well. The author of the article analyzes the importance of the abovementioned features of advertising when deciding on the recognition of certain information as advertising and their application in the Lithuanian case law.In the Lithuanian case law there is a tendency to construe as broad as possible definition of advertising and to recognize almost any information on goods and services as advertising. However, the Constitutional Court of the Republic of Lithuania has declared that not all information on goods and services should be recognized as advertising, i.e. there exists non-advertising information on goods and services. Therefore, the author analyzes the Lithuanian case law in the context of the abovementioned interpretation of the Lithuanian Constitutional Court. [From the publication]

ISSN:
2029-2236; 2029-2244
Subject:
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26318
Updated:
2018-12-17 12:43:59
Metrics:
Views: 78    Downloads: 23
Export: