LTStraipsnis skirtas kunigo, istoriko, Dzūkijos ir Sūduvos kraštotyrininko Jono Reitelaičio 125-osioms gimimo metinėms pažymėti. J. Reitelaičio mažai žinoma kūrybinė architektūra nagrinėjama XX a. pirmosios pusės architektūrinių idėjų ir asmenybės interesų kontekste. Remiantis J. Reitelaičio gausiu archyviniu palikimu, primenami biografijos faktai, apžvelgiamos Krikštonių parapijos susikūrimo aplinkybės, sakralinio komplekso statybos organizavimas 1925−1940 m. Siekiant išaiškinti kunigo architektūrinius projektavimo pagrindus, aptariama jo asmeninė biblioteka. Plačiau nagrinėjamas reikšmingiausias kūrinys Kristaus Karaliaus bažnyčia − mažai tyrinėtas objektas. Straipsnyje gilinamasi į bažnyčios statybos istorinę raidą; analizuojama bažnyčios architektūra, atskleidžiant stiliaus bruožus bei savitumus. Pristatyti J. Reitelaičio atlikti bažnyčios brėžiniai, neįgyvendintų altorių eskizai, kurie lig šiol nėra publikuoti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Altorius; Architektūra; Asmeninė biblioteka; Bažnyčia; Jonas Reitelaitis; Klebonijos kompleksas; Krikštonių Kristaus Karaliaus bažnyčia; Krikštonių parapija; Kunigas; Neogotika; Tarpukaris; Altar; Architecture; Church; Gothic Revival; Interwar period in Lithuania; Jonas Reitelaitis; Krikštonys parish; Personal library; Priest; Rectory complex; The Church of Christ the King in Krikštonys.
ENThis article is addressed to the priest and historian of Dzūkija and Sūduva areas, Jonas Reitelaitis in commemoration of his 125th birth anniversary. The less known creative architecture of J. Reitelaitis is discussed in the context of architectural ideas and personal interest of the of the 20th century. According to J. Reitelaitis‘ rich historical heritage, the biographical facts are reminded, the circumstances of foundation of Krikštonys Parish are reviewed and organization of the construction of the sacral complex in 1925-1940 is recalled. His personal library is reviewed aiming to clarify his main architectural ideas. The church of Christ the King, one of the most important objects that has not been previously deeply analysed, is discussed. The historic development of the work is revealed as well as the stylistic features and originality of the church. Previously unpublished sketches of J. Reitelaitis‘ church and altars are introduced. [From the publication]