LTRemiantis Europos vertybių tyrimo ir Pasaulio vertybių tyrimo 1999–2001 m. bei 2005 m. Lietuvos vertybių tyrimo medžiaga aptariami lūkesčių dėl vaikų vertybinių savybių formavimosi aspektai Lietuvoje atsižvelgiant į Europos bei kitų pasaulio šalių patirtį. Vaiko savybių lūkesčių vaizdas bei jo pokyčiai nagrinėjami remiantis gauta informacija apie šias vaikų savybes: 1) geros manieros; 2) savarankiškumas; 3) darbštumas; 4) atsakomybės jausmas; 5) vaizduotė; 6) tolerancija ir pagarba kitiems žmonėms; 7) taupumas; 8) ryžtingumas, atkaklumas; 9) religingumas; 10) nesavanaudiškumas; 11) paklusnumas. Pirma straipsnio dalis skirta aptarti vaiko savybių vertinimo pokyčius Lietuvoje nuo 1990 iki 2005 m. Antroje dalyje parodoma kuo skiriasi vaiko vertybinių savybių lūkesčiai bei jų pokyčiai Lietuvoje ir kitose šalyse, visų pirma, – Europos. Pagaliau straipsnio pabaigoje bandoma nustatyti galimų netolimos perspektyvos aptariamų lūkesčių pokyčius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vaiko; Vaiko vertybiniai lūkesčiai; Vaiko vertybiniai tipai; Vaiko vertybinių savybių lūkesčiai; Vaiko vertybinių savybių tipai; Vaiko vertybinės savybės; Vertybinių savybių tipai; Vertybės; Expected qualities of children; Qualities of a child; Types of the qualities of a child; Values.
ENIn the present article, the author discusses the formation of expected qualities of children in Lithuania in the context of the experience of European and other countries, with reference to the European Values research of 1999–2001 and the Lithuanian Values research of 2005. The view and changes of the qualities of a child are analysed using information on the following qualities: 1) good manners, 2) independence, 3) hard work, 4) responsibility, 5) imagination, 6) tolerance and respect for other people, 7) thrift, 8) determination, perseverance, 9) religious faith, 10) unselfishness and 11) obedience. The first part of the article focuses on changes in the evaluation of children’s qualities in Lithuania in 1990–2005. The second part presents differences in expected qualities and their changes, firstly of in Europe. In conclusion, the article attempts to define possible qualities of children in the near future. [From the publication]