LTIbsenas lietuvių teatro scenoje - tai plati tema, kurios vieną atkarpą - "Laukinės anties" ir "Juno Gabrieliaus Borkmano" keturis spektaklius - bandoma nagrinėti šiame straipsnyje. Pasirinktas interpretacijos aspektas aktualus visais režisūrinio teatro laikotarpiais. Nagrinėjamų pastatymų režisieriai (Juozas Monkevičius, Henrikas Vancevičius ir Kazys Tumkevičius) yra labiau buitinio realistinio, buitinio psichologinio teatro atstovai, o statant vėlyvąsias sudėtingo, mišraus žanro ir stiliaus Ibseno pjeses, jų taikomas metodas akivaizdžiai ribojo pasirinktų kūrinių sceninės interpretacijos galimybes. Taigi vietoj laisvos, kūrybiškos interpretacijos dažnai matome tik bandymus interpretuoti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dramaturgija; Tradicija; Režisūrinė koncepcija; Personažas; Interpretacija; Laiko matmuo; Simbolistinė drama; Buitinis psichologinis teatras; Spektaklio atmosfera; Scenos erdvė; Dramaturgy; Tradition; Directorial concept; Character; Interpretation; Dimension of time; Symbolist drama; Psychological theatre; Atmosphere of the performance; Scenic space.
ENThe history of the production of Henrik Ibsen's plays in Lithuanian theatre is a very broad theme. This article presents just a short segment of it - four productions of "The Wild Duck" and "John Gabriel Borkman". The aspect of interpretation is topical in all periods of the directors' theatre. It is important to stress that the directors of the analysed productions (Juozas Monkevičius, Henrikas Vancevičius and Kazys Tumkevičius) were representatives of psychological and realistic theatre, and their approach while directing late plays of Ibsen, which are complicated and mixed from the point of view of style and genre, restricted their interpretational possibilities, and the free and creative interpretation often becomes only an attempt to interpreting. [From the publication]