Į Lietuvą grįžusių šeimų vaikų ugdymo ypatumai : "Šėltinio" mokyklos atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Į Lietuvą grįžusių šeimų vaikų ugdymo ypatumai: "Šėltinio" mokyklos atvejis
Alternative Title:
Teaching the children of families who returned to Lithuania: the case of "Šėltinis" school
In the Journal:
Oikos: lietuvių migracijos ir diasporos studijos [Oikos: Lithuanian migration and diaspora studies]. 2008, 6, p. 106-116
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiamos ir nagrinėjamos vaikų, reemigravusių į Lietuvą, patirtys ir poreikiai. Siekiant atskleisti sugrįžusių iš užsienio vaikų ugdymo veiksnius, „Šėltinio“ pagrindinėje mokykloje atliktas kokybinis focus grupės tyrimas, kuriame dalyvavo pedagogai, tėvai ir vaikai (9-13 m. amžiaus). Išryškėjo tokios iš užsienio grįžusių lietuvių vaikų, jų tėvų ir pedagogų reintegracijos į Lietuvos švietimo sistemą patirtys: mokymosi kalbos pakeitimo ir kalbos prasmės suvokimo sunkumai, individualių poreikių ir kūrybinių pedagoginių sprendimų svarba, mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo svarba, netekties patirtys, santykių su bendraamžiais užmezgimas ir kūrimas, mokyklinės aplinkos savybės, neformalaus švietimo vaidmuo, paramos pedagogams neužtikrinimas, šeimoje kylantys sunkumai, kultūrinių patirčių ir kultūrinių tapatumų konfliktas. Apibendrinant pabrėžiama, kad mokyklos kaip priimančios iš užsienio grįžusių lietuvių vaikus aplinkos vaidmuo labiausiai pasireiškia per didaktinį santykį su mokytojais ir ryšių su bendraamžiais plėtojimą bei stiprinimą. Sudėtinga grįžusių iš užsienio vaikų ugdymo situacija sukuria naujas galimybes reflektuoti tradicinį ugdymo procesą, kurti naujus mokymo metodus ir bendradarbiavimo patirtis bei formas. Remiantis apklausos duomenimis, pateikiamos rekomendacijos mokyklai, tėvams, mokytojams: plėtoti trišalio dialogo santykius tarp vaiko, jo tėvų ir pedagogų kartu kuriant vaiko individualų ugdymo planą; skatinti tėvų tarpusavio bendravimą; remiantis unikalios pedagogų patirties refleksija, kūrybiškai rengti bei naudoti naujus ugdymo metodus.Reikšminiai žodžiai: Emigracija; Migracijos procesas, reemigracija, švietimo sistema, ugdymo problemos; Ugdymas; Į Lietuvą grįžusių šeimų vaikai; Emigration; The children of families who returned to Lithuania; The migration process, reemigration, education system, educational problems; Training.

ENObserving the process of re-emigration now intensifying in Lithuania as those who've emigrated less or more than ten years ago are increasingly returning to Lithuania with their families and children born either in Lithuania or abroad, the authors of this article tried to look at the experiences and needs of children taken back to Lithuania. What difficulties are faced by these children, their parents, and their teachers? How do adults: - the parents and the teachers – evaluate the needs of the children during this period of their adaptation to the country of their parents? What are the stories the children themselves tell of their experiences in school? The research was conducted in the Šėltinis school in the city of Šiauliai. In this school there is an intensive process of integrating children into the new country and new culture; here the new values are transmitted not only in the teaching process, but also through the fostering of communication between student and teacher, and between the children and the school and family. [From the publication]

ISSN:
1822-5152; 2351-6461
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26069
Updated:
2023-08-11 15:49:01
Metrics:
Views: 49    Downloads: 17
Export: