LTStraipsnio tikslas – pateikti kolegijų absolventų požiūrį į neuniversitetinių studijų programų įgyvendinimą. Šiam tikslui pasiekti keliami šie uždaviniai: sudaryti anketą, kurioje būtų remiamasi reikalavimais, iškeltais neuniversitetinių studijų programų studijų turiniui ir neuniversitetinių studijų organizavimui; apklausti absolventus iš visų pirmajame etape (2000 m.) įsteigtų kolegijų , studijuojančiuosius pagal visas neuniversitetinių studijų programas; absolventų apklausos duomenų analizei pritaikyti kompiuterizuotą programą. Tyrimo metodai: teorinės literatūros ir dokumentų analizė, absolventų apklausa (anketa). Straipsnyje pateikiami Lietuvos kolegijų absolventų požiūrio į neuniversitetinių studijų programų realizavimą apibendrinti tyrimo rezultatai. Absolventų nuomonės tyrimas atskleidžia jų požiūrį į: 1) studijų programos studijų turinį, 2) dalykų turinį ir jų dėstymo kokybę, 3) praktinį mokymą ir profesinę praktiką, 4) materialinių sąlygų studijų programai sudarymą, 5) dėstytojų veiklą. Kolegijų absolventų apklausa parodė nevisai pozityvų bendrąjį požiūrį į dėstytojų veiklą ir studijų dalykų turinį bei jų dėstymą. Nustatyta, kad teorinės ir praktinės studijos ne visada suderintos (ypač specializacijos ar kvalifikacijos dalykų) . Tarpdalykiniai ryšiai dėstytojams svarbūs programos kūrimo procese, bet ne tokie reikšmingi ją įgyvendinant. Galėtų būti efektyvesnės savarankiško darbo organizavimo formos. Kolegijų dėstytojams rekomenduotina didesnį dėmesį skirti rinkos ekonomikos erdvėje nuolat akcentuojamam dalykų turinio atnaujinimui.Reikšminiai žodžiai: Absloventų požiūris; Neuniversitetinių studijų programa; Neuniversitinės studijos; Programos realizavimas, empirinis tyrimas; Rodiklis; Studijų kokybės užtikrinimas; Studijų kokybės vertinimo dalyviai; Studijų programos vertinimas; Studijų programos įvertinimas; Vertintojai; Assessors; Emperical research; Indicator; Non - university studies; Non-university study programme; Participants of study quality assessment; Programme realisation; Study programme assessment; Study programme evaluation; Study quality assurance; View point of college graduates'.
ENThe aim of the article is to provide college graduates’ view to the delivery of non-university study programmes. To this end, the following goals were set: to compile a questionnaire based on the requirements set for the curriculum of non-university study programmes and organisation of non-university studies; survey graduates from all the colleges established in the first stage (2000) studying in all non-university study programmes; adapt a computer program for the analysis of the data of the graduate survey. The following research methods were used: the analysis of theoretical literature and documents, the survey of graduates (a questionnaire). The summarised results of the research of Lithuanian college graduates’ view to the delivery of non-university study programmes are provided in the article. The study of graduates’ opinion revealed their attitude to the following: 1) the curriculum of the study programme, 2) the content of study subjects and quality of their teaching, 3) practical training and professional practice, 4) creation of material conditions for the study programme, 5) teachers’ activities. The survey of college graduates showed a rather negative general attitude to teachers’ activities and the content of study subjects as well as their teaching. It was established that theoretical and practical studies are not always matched (in particular, specialisation or qualification subjects). Inter-disciplinary relations are important for teachers in the process of the design of the programme but not so significant in its delivery. Forms of organisation of individual work could be more effective. College teachers are recommended to pay greater attention to the update of the content of study subjects that is constantly emphasised in the market economy area.