Magistrantūros programų kryptingumas ir turinio prieštaringumai Lietuvos universitetuose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Magistrantūros programų kryptingumas ir turinio prieštaringumai Lietuvos universitetuose
Alternative Title:
Master study programmes orientation and curricula inconsistency in Lithuanian universities
In the Journal:
Aukštojo mokslo kokybė. 2004, Nr. 1, p. 118-125
Summary / Abstract:

LTLietuvai atgavus nepriklausomybę iki tol gyvavusi vienpakopė aukštųjų studijų sistema reorganizuota į daugiapakopę su bakalauro, magistrantūros ir doktorantūros studijomis. Analizuojant magistrantūros studijas, kaip naujas ir nebūdingas Lietuvai, išryškėja magistrantūros turinio ir kryptingumo prieštaringumai. Magistrantūros studijų vadovai, atsakingi už studijų turinį, jas suvokia kaip skirtas pasirengti mokslinei veiklai, tuo tarpu magistrantai bei absolventai - profesinei veiklai. Taigi Lietuvoje magistrantūros akademinis ir profesinis profiliai nėra aiškiai atskirti ir apibrėžti, todėl rekomenduotina pripažinti ir įteisinti akademinio, profesinio o kartais ir mišraus profilio magistrantūros studijas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis išsilavinimas; Aukštoji mokykla; Kvalifikacija; Lietuvos universitetas; Magistrantūra; Magistrantūros studijos; Magistras; Programa; Curricula; High School; Higher education; Inconsistency; Lithuanian university; Master; Master studies; Master study; Qualification.

ENWhen independence was restored in Lithuania, a single-stage higher education system that had existed hitherto was reorganized into a multi-stage system with Bachelor, Master and Doctoral programme studies. The analysis of Master studies, as a new and atypical phenomenon in Uthuania, highlights the discrepancies between Master programme curricula and its orientation. Master study supervisors, responsible for study curricula and orientation, understand the studies as preparation for research activity, whereas master students and graduates link them to labour market. In Lithuania, academic and professional profiles are not clearly distinguished and defined in Master study programmes; therefore, it is recommended to acknowledge and legitimate academic, professional and even combined profile Master studies. [From the publication]

ISSN:
1822-1645
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25770
Updated:
2018-12-17 11:24:34
Metrics:
Views: 18    Downloads: 2
Export: