LTStraipsnyje analizuojamas XX a. 8-9 dešimtmečių lietuvių mėgėjiškas neprofesionalus kinas. Remiamasi Vakarų eksperimentinio-avangardinio kino teorijomis ir tyrinėjimais. Teorijų analizės ir interpretavimo metu išskiriami Vakarų avangardinio-eksperimentinio kino bruožai, kurių aptinkama ir lietuvių neprofesionaliajame-mėgėjiškame kine. Dėl šios priežasties lietuviškas kinas, suvokiamas kaip eksperimentinio- avangardinio kino rūšis, savo vaizdinių kūrimo strategija labai artima videomeno raiškai. Lietuvių mėgėjiškas neprofesionalus kinas, kaip ir vakarų avangardinis-eksperimentinis kinas, yra įvardijamas kaip videomeno pirmtakas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Avangardas; Dekonstrukcija; Kinas; Mėgėjiškas kinas; Neprofesionalus kinas; Neprofesionalusis kinas; Videomenas; Amateur cinema; Avant-garde; Cinema; Deconstruction; Non-profesional cinema; Non-professional cinema; Video art; Videoart.
ENThe article deals with Lithuanian amateur non-professional cinema of the 70s-80s of the 20 century. Western experimental avant-garde cinema theories and research form the background. Through theory analysis and interpretation, the features of western avant-garde experimental cinema are revealed. In the article these features are traced in Lithuanian nonprofessional amateur cinema as well. Due to this reason such Lithuanian cinema is perceived as a kind of experimental avant-garde cinema being very close to expression of video art by the strategy of creation of images. Lithuanian amateur non-professional cinema, like western avant-garde experimental cinema, is treated as a forerunner of video art. [From the publication]