Muzikinio ugdymo turinio vykdymo aspektai 5-6 klasėse

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Muzikinio ugdymo turinio vykdymo aspektai 5-6 klasėse
Alternative Title:
Aspects of implementation of music education in 5th-6th forms
In the Journal:
Kūrybos erdvės. 2008, Nr. 9, p. 26-37
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami muzikinio ugdymo turinio vykdymo aspektai bendrojo lavinimo mokyklos 5-6 klasėse. Atliktu tyrimu nušviečiama muzikinio ugdymo situacija Raseinių rajone, atskleidžiamas 5-6 klasių mokinių muzikinių pasiekimų lygis intonacinio, ritminio lavinimo, muzikos rašto pažininimo, muzikinės atminties lavinimo srityse. Nustatyta, jog mokinių muzikinės žinios iš esmės atitinka Bendrųjų programų ir išsilavinimo standartų (2003) ir Bendrojo lavinimo mokyklos programų (1995) reikalavimus; muzikinio ugdymo turinys realizuojamas patenkinamai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muzikinio ugdymo turinio vykdymas; Muzikinis ugdymas; Muzikinės žinios; Muzikos pamokos grandys; Chains of a music lesson; Implementation of music education content; Knowledge of music; Music education.

ENArticle deals with the aspects of implementation of music education in 5th-6th forms of a comprehensive school. The research presents the situation of music education in Raseiniai district, the level of music achievements of pupils of 5th-6th forms is revealed in the areas of intonation, rhythmic development, knowledge on music writing, development of musical memory. It was found out that the knowledge of music by pupils in general meets the requirements set in General Programmes' and Education Standards (2003) and Comprehensive School Programmes (1995); music education content is being implemented satisfactory. [From the publication]

ISSN:
1822-1076
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25761
Updated:
2018-12-17 12:22:06
Metrics:
Views: 23    Downloads: 2
Export: