LTMokant technologijų bendrojo lavinimo mokyklose taikomas ir projekto metodas arba tik projekto metodas. Atlikus tyrimą atskleista, kokius konkrečius projektus ir kokiose projektų grupėse renkasi (kuria ir įgyvendina) VIII ir X klasių moksleiviai, mokydamiesi konstrukcinių medžiagų technologijų. Tyrimas atliktas 2005-2009 m. devyniolikoje miestų ir rajonų bendrojo lavinimo mokyklų. Nustatyta, kad visus moksleivių projektus galima suskirstyti į keturias pagrindines grupes: modeliai (M), žaislai ir žaidimai (Ž), taikomosios dailės dirbiniai (D), namų ūkio reikmenys (N). VIII klasėse projektai pasiskirstė taip: M - 37,8 proc., Ž - 16,5 proc., D - 24,2 proc., N - 21,5 proc., o X klasėse atitinkamai - M - 37,8 proc., Ž - 24,4 proc., D - 25,2 proc., N - 31 proc. Gauti tyrimo rezultai padės ne tik rengti metodines priemones, pagelbėsiančias technologijų mokytojams pamokų metu, bet ir organizuoti technologijų egzaminą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dirbinių projektavimas; Konstrukcinės medžiagos; Projekto metodas; Projektų metodas; Technologijų mokymas; Construction materials; Constructions materials; Crafts design; Design articles, project approach; Project approach; Technology training.
ENThe aim of the research is to define what kind of projects interest teachers and school children in 8th and 10th classes, when they study processing technologies for constructive materials. All projects fall into four categories: toys and games in the 8th class - 16.5%, in the 10th class - 24.4%; models - 37.8% and 18.8%; household goods - 21.5% and 31%; applied art - 24.2% and 25.2%. The research suggests that poor working conditions and the lack of teachers' qualification are the main reasons why more complicate things are not manufactured in 10th classes than they are done in 8th classes. The project method is used nearly in all the cases. Wood is used as the most common constructive material, however, other kinds of constructive materials are used too seldom. [text from author]