LTVienas iš veiksmingiausių būdų paspartinti ir išplėtoti organizacinį mokymąsi yra patyrimo bendruomenių formavimas. Straipsnyje aktualizuojamas edukologinis patyrimo bendruomenių svarbos kontekstas. Analizuojant modernių žinių vadybos metodų taikymo galimybes, pateikiamos principinės inicijuojamo požiūrio nuostatos. Patyrimo bendruomenės ypač naudingos ten, kur dalykinės-disciplininės komandos yra organizacijos struktūros pagrindas. Tokiose organizacijose darbuotojai dažniausiai bendrauja tik su komandos nariais, kurių specializacija skirtinga. Tai stiprina projektų koordinavimą ir dalijimąsi žiniomis, tačiau gali atriboti komandos narius nuo kitų organizacijos darbuotojų, atliekančių panašaus pobūdžio darbus ar turinčius analogiško dalyko žinių. Patyrimo bendruomenės yra vienas iš būdų optimizuoti veiklas suvienijant darbuotojus bei išlaikant ir skatinant įvairių funkcinių komandų bendradarbiavimo veiksmingumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Besimokanti organizacija; Organizacijų plėtra; Patyrimo bendruomenės; Žinių vadyba; Žinių vadyba, besimokanti organizacija, patyrimo bendruomenė; Community experience; Knowledge management; Knowledge management, learning organization, community experience; Learning organization; Organization development; PKnowledge management.
ENOne of the most effective ways to accelerate and develop organizational learning is experience in formation of communities. The article deals with educational importance context of experience communities. Analysing possibilities for application of modern knowledge management methods, principal attitudes of the initiated approach are presented. Experience o f community is particularly valuable where subject-based and disciplinary teams make up the base o f organization. In these organizations, employees often contact only with team members whose specializations are different. It strengthens project coordination and sharing o f knowledge, but may dissociate team members from other organizations employees who do similar work or have similar subject-related knowledge. Community experience is one o f the ways to optimise activities uniting staff and maintaining and encouraging the efficiency of multi-functional teams co-operation. [From the publication]