LTPrivačių paslaugų teikėjai Lietuvoje tampa vis svarbesni. Privatus verslas skverbiasi į tas sritis, kurios prieš kurį laiką buvo laikomos griežtai valstybės kompetencija. Pirmiausia tai pasakytina apie privačias lavinimo institucijas, t.y. kolegijas ir universitetus. Ikimokyklinio ugdymo institucijos taip pat priskiriamos ugdymo paslaugoms; tačiau čia galima išvysti lengvą posūkį į privatų sektorių. Straipsnio tikslas – pagrįsti ikimokyklinio ugdymo įstaigos kaip verslo organizacijos Lietuvoje įkūrimo galimybes ir tinkamumą. Paprastai apibūdinat ikimokyklinio ugdymo įstaigos darbą turimas galvoje tik lavinimo požiūris. Tačiau skirtingai nuo sovietinių laikų, šiuolaikinėje literatūroje pabrėžiamos humanistinės pedagoginės idėjos, pateikiamos alternatyvios programos, klasikinės ir naujos vaikų ugdymo priemonės, įvairios pedagoginio proceso organizavimo tendencijos. Ikimokyklinio ugdymo įstaiga kaip verslo organizacija priklauso komercinėms – pelno siekiančioms kompanijoms ir tuo pačiu apima ne tik socialinį ar lavinamąjį, bet ir ekonominį darbo aspektą. Tokiam organizacijos darbo rezultatui išreikšti labiausiai tinka fiziniai darbo kiekio koeficientai. esminis verslo organizacijos bruožas yra pelno siekimas. Tai reiškia, kad kiekviena verslo kompanija turi rasti tam tikrą nišą, kuri užtikrins reikiamą pardavimų apimtį ir tuo pačiu reikiamą pajamų lygį. Todėl analizuojant privačios ikimokyklinio lavinimo įstaigos įsteigimo galimybes, reikia išanalizuoti rinką ir nuspręsti, ar yra poreikis privačiam sektoriui.Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio ugdymo institucija; Ikimokyklionio ugdymo institucija; Nauda; Naudingumo lygis; Organizacija; Rentabilumas; Verslo organizacija; Verslo organizavimas; Business organization, profit; Pre-school educational institution; Preschool educational institution, organization, business organization, profit, profitability rates; Profitability rates.
ENProviders of private services become more important in Lithuania. Private business penetrates into those spheres that some time ago were considered to be strictly the competence of the state. First of all this is said about private educational institutions, i.e. colleges and universities. Preschool educational institutions are also attached to educational services; however, here one can see just a slight tendency of a private sector by the side of a public sector. Maybe not now, maybe in the future a private kindergarten can become an excellent alternative for public kindergartens. [text from author]