LTStraipsnyje analizuojama dešimtųjų klasių, bendrojo lavinimo mokyklos mokinių dalyvavimo kūno kultūros pamokose motyvacijos sąsajos su etiniais mokytojų gebėjimais. Pateikiama atlikto tyrimo epistemologija, metodika ir organizavimas. Tyrimas yra grindžiamas pedagoginio profesionalumo, kūno kultūros ugdymosi visą gyvenimą, profesinio identiteto bei motyvacijos teorinėmis prielaidomis. Mokinių dalyvavimo kūno kultūros pamokose motyvacija siejama su mokytojų etiniais gebėjimais. Pristatomi svarbiausi atlikto tyrimo rezultatai, kurie rodo, kad mokytojo etiniai gebėjimai lemia mokinių dalyvavimo kūno kultūros pamokose motyvaciją, padeda išgyventi pažinimo džiaugsmą, spręsti problemas, atpažinti savo lūkesčius ir jų siekti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Etiniai gebėjimai; Kūno kultūros pamoka; Mokiniai; Mokytojai; Motyvacija; , physical education class; Ethical abilities; Motivation; Physical education class; Pupils; Teachers.
ENThe article analyses the links between the motivation of the tenth form pupils to participate in the physical education (PE) classes and teachers’ ethical abilities at the comprehensive school. Epistemology, methods and organisation of the carried out research are presented. The research is grounded on the theoretical assumptions of pedagogical professionalism, self-development of lifelong physical education, professional identity, and motivation. Motivation of pupils’ participation in the PE classes is being related to the teachers’ ethical abilities. The article presents the most important research results, which demonstrate that the teachers’ ethic abilities influence pupils’ motivation to attend PE classes, help to experience the joy of cognition, solve problems, recognize one’s expectations, and seek them. [From the publication]