Pedagogų įvaizdis: asociacijų aspektai mokinių vertinimu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogų įvaizdis: asociacijų aspektai mokinių vertinimu
Alternative Title:
Image of educators: associations dimensions by students' evaluation
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. Priedas. 2010, Nr. 1 (26), p. 139-144
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama plačiau paanalizuoti mokinių nuomonę apie mokytojų asociacijas. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti mokinių nuomonę apie pedagogų įvaizdį asociacijų aspektu. Taikyti šie metodai: empirinis duomenų rinkimo metodas – apklausa; duomenų analizės metodas – kontent analizė bei mokslinės literatūros analizė. Nustatyta, kad mokinių teigiamos asociacijos sietinos su sąvoka „mokytojas“ atskleidžia jų suvokimą apie pedagogus, kaip kompetentingus, profesionalius specialistus. Pedagogo asmenybė asocijuojasi su pasiaukojimo nestokojančiu, išsilavinusiu specialistu, kuris geba ugdyti mokinį, kaip asmenybę bei tinkamai pasirinki ugdymo metodus. Nors ugdytinių lūkesčiai mokytojo asmenybės atžvilgiu yra gana aukšti, tačiau mokiniai pažymi, kad pedagogai kartu yra ir puikūs psichologai, patarėjai, gebantys bendrauti su mokiniais, kaip su lygiaverčiais partneriais ir žinantys pačių mokinių poreikius. Neigiamas asociacijas apie pedagogus mokiniams žadina menkai materialiai atlyginamas ir itin sunkus mokytojų darbas. Tai įtakoja laiko, skiriamo asmeninio pedagogų tobulinimuisi, stoką. To pasekoje išryškinamas ir mokytojų neprofesionalumas, vadybinių, dalykinių kompetencijų stygius. Vis didėjanti jaunimo agresija, dideli darbo krūviai ir kiti veiksniai skatina mokytojų emocinės būklės sutrikimus, kurie veikia mokinius, jų pažangumą. Todėl ugdytiniai pažymi neigiamas asmenines pedagogų savybes, jų negebėjimą susitvardyti bei identifikuoja mokytojus, kaip „blogus žmones“.Reikšminiai žodžiai: Asociacijos; Mokinių vertinimas; Pedagogų įvaizdis; Studentų vertinimai; Studentų įvertinimas; Associations; Image of pedagogues; Students evaluation; Students' evaluation.

ENThe personality of pedagogues associates with victimization for better education process and with high educated human who knows how to teach students and how to prepare them for social and professional life. Teacher is also able to choose methods for students' education. Students identify that pedagogues are very good psychologists and advisers. They also know how to communicate with children and they are attentive for students' needs. Pedagogues are equated with relatives who are playing the most important role in their life. This demonstrates very close relationship between students and teachers and enclose that pedagogues sometimes are as important as the parents. This relationship is grounded on humanistic values that are visible in education processes. Negative associations about pedagogues are the results of social events like low incomes of pedagogues and very difficult and hard word. These mentioned facts limit time for personal perfection and diminish the need to educate themselves. Students mentioned that lot of teachers still do not have enough competencies of management and didactics. Sometimes student identify unprofessional teachers. Increasing aggression in adolescence period, enormous workloads and others factors stimulate emotional troubles of teachers and influence students and their progress. Thus, students recognize negative personal and professional behavior of teachers in education process and identify them as cruel people. There were enclosed that in negative aspect teachers were identified with judges, guards who are teaching students without paying attention to students' rights. [text from author]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25373
Updated:
2022-11-06 15:21:43
Metrics:
Views: 59    Downloads: 9
Export: