LTStraipsnyje analizuojama ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogo rengimo standartų turinio kaita ir kokybiniai pokyčiai. Remiantis švietimo politikos veiksnių konteksto analize ir šios pakopos tyrimų metaanalize, straipsnyje keliama hipotezė, kad Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogo rengimo standarto (2008) (toliau straipsnyje – Standarto) reikalavimai pedagogų rengimui yra aktualūs, šiuolaikiški ir savalaikiai, nes jame akcentuojami praktiniai pedagogo įgūdžiai "gebėti pažinti vaiką ir individualizuoti jo ugdymą; modeliuoti ugdymo turinį ir interpretuoti bei reflektuoti pedagoginę realybę“ (kadangi Standarte tos pačios formuluotės vartojamos ne vienoje vietoje, tai siekiant išvengti netikslumų ir painiavos straipsnyje cituojant Standartą, tikslus puslapis nenurodomas; daroma nuoroda: Standartas). Formuluojama išvada, jog naujasis Standartas natūraliai tęsia pirmajame Standarte (2001) plėtotas idėjas bei aktualizuoja svarbių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencijų vertinimas; Patirtinis ugdymas; Pedagogų rengimas; Profesinės kompetencijos; Reflektyvioji praktika; Vaiko samprata; Veiklos sritys; Activity areas; Concept of the child; Evaluation of competences; Professional competences; Reflective practice; Teacher training.
ENThe article deals with content changes and qualitative changes of the Preschool and Pre-primary Teacher Training Standards (further referred to as Standards) (2001, 2008). Based on the context analysis of the factors of the education policy, the article raises the hypothesis that teacher training requirements in the Standard are relevant, contemporary and timely because they focus on the teacher’s practical skills "to be able to cognize the child and individualize his/her education; to simulate the educational content, and interpret and reflect pedagogical reality" (because in the Standard the same phrasings are used in many places, in order to avoid inaccuracies, when the Standard is cited in the article the exact page is not indicated; there is only a reference to the Standard). It is concluded that the new Standard naturally continues the ideas developed in the first Standard (2001) and actualizes dissemination of pedagogical ideas relevant to education of Lithuania. [From the publication]