LTApžvelgiant pastarųjų metų aukštojo mokslo tendencijas, pastebima, kad universitetas suvokiamas kaip institucija, teikianti darbo rinkai reikalingas kvalifikacijas. Bolonijos proceso dokumentuose pabrėžiami trečiajai studijų pakopai keliami nemaži reikalavimai, todėl labai svarbu kalbėti apie kvalifikacijų laipsnių skaidrumą, gebėjimų pritaikomumą profesinės veiklos srityse, o profesijoms rengiami kvalifikacijų aprašai turėtų būti siejami su studijų rezultatais. Kuriant nacionalinę kvalifikacijų sistemą, aukštajam mokslui skiriamas ypatingas dėmesys, kadangi universitetai užtikrina mokslo, praktikos ir švietimo sąveiką bei kuriamos kvalifikacijų sistemos intelektinį potencialą. Aukštasis mokslas ne tik tenkina profesinės veiklos sistemos ir kvalifikacinius bei intelektinius studentų poreikius, bet ir kuria naujas žinias. Taigi universiteto parengtame ugdymo turinyje, organizuojant doktoranto studijų veiklos procesą, atsiranda dvigubas turinys: bendrasis aukštasis lavinimas (bendrasis universitetinis turinys) ir aukštasis profesinis lavinimas (profesinis universitetinis turinys), kuris susijęs su kompetencijų įgijimu. Edukologijos daktaro kompetencijų nurodymas, aprašo parengimas ir jo parametrų įtraukimas į turinį atsako į klausimą: kokios kompetencijos yra būtinos edukologijai? Šio aprašo pagrindu gali būti suvienodinta edukologijos doktorantūros samprata. Aprašas leidžia vienodai vertinti doktorantūros tikslus, kurti doktorantūros studijų ir disertacijos rengimo turinį, siekti edukologijos doktorantūros kokybės visuose Lietuvos universitetuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Edukologijos daktaro kvalifikacijos; Edukologijos daktaro kvaligikacijos aprašas; Edukologijos doktorantūros studijos; Kvalifikacijų ir kompetencijų tyrimai; Mokslų daktaro kvalifikacija; Descriptor of the doctor in education studies; Doctor's degree programme in education studies; Doctoral studie in education; Qualification descriptor of the doctor in education studies; Qualification of the docteur of sciences; Qualification of the doctor of sciences; Researches into qualifications and competencies.
ENThe review of higher education tendencies in recent years results in the notice that the university is perceived as an institution which provides labour market with necessary qualifications. Bologna process documents emphasize high requirements raised to the third studies cycle; therefore, it is very important to speak about transparency of qualification degrees, applicability of abilities in professional activity areas, whilst qualification descriptors for professions should be related to study results. Creating a national qualification system, higher education is given particular attention because universities ensure the interaction between science, practice and education and intellectual potential of the qualification system under creation. Higher education both meets the needs of the professional activity system, students’ qualification, intellectual needs and creates new knowledge. Thus, the education content prepared at the university regarding the organisation of doctoral studies is double: generic higher education (generic academic content) and higher professional training (professional academic content), which leads to acquisition of competencies. Selection of competencies of the doctor in education studies, preparation of the descriptor and inclusion of its parameters into the content answers the question what competencies are essential for education studies. Based on this descriptor, the conception of the doctor’s degree programme in education studies can be uniformed. The descriptor enables uniform assessment of the objectives of doctoral studies, designing of the content of doctoral studies and thesis preparation, and striving for quality of the doctor’s degree programme in education studies at all universities of Lithuania. [From the publication]