Buitinės technikos parduotuvių įvaizdžio veiksnių analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Buitinės technikos parduotuvių įvaizdžio veiksnių analizė
Alternative Title:
Analysis of image factors of domestic (home) appliance shops
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2010, Nr. 1 (26), p. 122-128
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami buitinės technikos parduotuvių įvaizdžio formavimo ypatumai, aptariama įvaizdžio samprata, nagrinėjamas įvaizdžio formavimo procesas. Šis reiškinys apibūdinamas kaip sprendimų ir priemonių visuma, kuria siekiama suformuoti ar pakeisti visuomenės grupių nuomonę apie įmonę. Įvaizdžio formavimo pagrindas – identitetas, kurį perteikia įmonės firminio stiliaus elementai, organizacinė elgsena bei komunikacijos priemonės. Apibendrinant galima teigti, kad įmonės identitetas – tai įmonės individualumas, komunikuojamas išorinėms auditorijoms. Įmonės identitetas sukuriamas pačios organizacijos pastangomis, o įvaizdis – komunikaciniam procesui veikiant susiformavęs įmonės ir jos teikiamų paslaugų suvokimas visuomenėje. Straipsnyje pateikiamas empirinis tyrimas, kurio metodologinį pagrindą sudaro mokslininkų aprašyti prekybos įmonės įvaizdį lemiantys veiksniai. [...] Tyrinėjama prekybos įmonių įvaizdžio formavimo veiksnių įtaka klientų apsisprendimui pirkti. Respondentų teigimu, didžiausią įtaką prekybos įmonės pasirinkimui turi šie veiksniai: prekių kokybė, aptarnavimo kultūra, garantinis remontas, nemokamas prekių pristatymas, pinigų grąžinimo garantija, prekių pakeitimo galimybės, aptarnavimo greitis, nemokamas prietaisų prijungimas ir sumontavimas bei prekių kaina. Apibendrinus empirinio tyrimo rezultatus galima teigti, kad buitinės technikos parduotuvių įvaizdį lemia aptarnavimo lygis, paslaugų, kurios sumažina pirkėjo riziką perkant prekes, teikimas bei palankių kainų politikos aspektai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Identitetas; Prekybos įmonės įvaizdžio veiksniai; Įvaizdis; Identity; Image; Image factors of the trade company; Image factors ofthe marketing company.

ENThe article analyzes formative peculiarities of domestic appliance shops, discusses the conception of image, and examines the process of formation of image. The process of formation is defined as a set of decisions and implements aimed to create or change the opinion of society about the company. The basis of image formation is identity conveyed with the company's branded identity elements, organizational behaviour and means of communication. In summary, it is maintained that the company's identity is its individuality communicated by external audiences. The identity of the compa­ny is created with the help of organization's own efforts, and the image is created through to the communication process and its services provided by public perception. This article presents an empirical research, a methodological framework of which is adopted from the works of scientists (V. Pranulis and others, 2000; A. Pajuodis, 2005; G. Drūteikienė, 2003; M. Čeikauskienė, 1997), describes the image determinants of the marketing company. Questionnaire is used to collect information for the research, and Likert scale (total rating method) is used to group information.Moreover, this article investigates image formation factors of the marketing company and their influence on customer's purchasing decision. According to the respondents, these factors make the greatest impact on the marketing company's choice of the following: quality of the product, service culture, warranty, free delivery of goods, money-back guarantee, replacement opportunities, speed of the service, free installation and connection of devices and the price of goods. Summarising the results of the empirical research, we can state that the greatest impact on the image of domestic appliances shops is made by the level of service, and services that reduce the buyer's risk in purchasing the goods and offering favourable price policy aspects. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25335
Updated:
2022-12-12 14:34:53
Metrics:
Views: 65    Downloads: 14
Export: