Edukacinės animacinių filmų plotmės : "Simpsonų filmas"

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Edukacinės animacinių filmų plotmės: "Simpsonų filmas"
Alternative Title:
Educational planes of cartoons: the Simpsons movie
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2010, Nr. 1 (26), p. 8-14
Summary / Abstract:

LTTelevizija - viena pagrindinių laisvalaikio formų. Todėl neatsitiktinai šiuolaikinė kultūros filosofija, ugdymo filosofija ir edukologija vis didesnį dėmesį skiria tam, kaip ir kokiu būdu kinas, televizija, naujosios medijos formuoja jauno žmogaus mąstymą, elgesį, vertybes, veikia socializacijos ir individuacijos procesus, remia ar prieštarauja mokykliniam lavinimui. Išskirtini yra filosofiniai, edukologiniai samprotavimai ir tyrimai apie įvairius kino filmus ir animacinius filmus, tarp kurių minėtini animaciniai filmai Simpsons bei to paties pavadinimo kino filmas. Akademinėje visuomenėje Simpsonų filmas traktuojamas kaip kūrybinių industrijų ir kartu kultūrinis, intelektualus produktas, reikalaujantis žiūrovo kritinio mąstymo prasmėms atskleisti. Kasdieninėje aplinkoje daugeliui šis filmas tesukelia juoką ar netgi tėvų baimę vaikų atžvilgiu. Atliktas tyrimas parodo, kad animacinis filmas Simpsonų filmas gali būti naudingas žiūrovui neregimojo ugdymosi) ir savaiminio mokymo(si) metu. Sis meno produktas ugdo tiriamuosius žinių, gebėjimų bei nuostatų lygmenyse. Kadangi nagrinėjamas filmas yra užsienio kino produkcija, jo stebėjimo metu ugdomos žiūrovų internacionalizacijos kompetencijos. Tyrimo metu išryškėjo kino edukacijos poreikis. Šiam poreikiui patenkinti kaip edukacinė alternatyva siūloma nauja šviečiamoji veikla - kino edukacija. Jos uždaviniai - mokyti žiūrovą suprasti medijų kalbą, suvokti judančių vaizdų prasmę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Focus grupė; Kinas; Kino edukacija; Medijos; Medijos, kino edukacija; Neformalus mokymasis; Neregimasis ugdymas; Neregimasis ugdymas(is); Paslėpta ugdymo programa; Savaiminis mokymas; Savaiminis mokymas(is); Savaiminis mokymasis; Švietimas; Žiniasklaida; Cinema; Cinema education; Education; Focus group; Hidden curriculum; Hidden curriculum, informal learning; Informal learning; Informal learning/self-directed learning; Media; Meida; Self- directed learnig; Self-directed learning.

ENTelevision is one of the main forms of leisure. What is more, today's cultural philosophy, education philosophy and educology pay attention to how and in what way cinema, television and new media’s shape young persons' thinking, behaviour, values and affect the socialization and individualization processes. In fact, they support or object schooling. There are some exceptional things like philosophical, educological reasoning and the research into different movies or cartoons like Simpsons or The Simpsons Movie. In academic society the Simpsons Movie is treated like a creative industry and cultural, intellectual product that needs viewers' critical thinking to reveal the meaning. Meanwhile in everyday life this movie makes people laugh or fear for their children. The carried out investigation shows that animated Simpsons Movie can be useful for viewers' hidden curriculum and self-directed learning. This art product forms the levels of investigation knowledge, abilities and attitudes. The analysed movie is a foreign country production, therefore while watching it the viewers develop their internationalisation competences. The investigation revealed the demand for cinema education. To satisfy this demand a new educational activity - cinema education - is needed. Its goals are to teach the viewer the media language and to realize the meaning of moving images. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25326
Updated:
2018-12-17 12:41:59
Metrics:
Views: 49    Downloads: 14
Export: