LTStraipsnyje nagrinėjama mokinių nuomonė apie mokytojų įvaizdį, išryškėjusi per asociacijų aspektą. Pastebima, kad mokiniai neretai skaito laikraščius ar žinias internete todėl, kad jaučiasi gerai sąveikaudami su virtualia tikrove. Be to, internetas ir laikraščiai perduoda įvairią informaciją, kuri formuoja realaus gyvenimo įvaizdžius mūsų sąmonėje. Žiniasklaida keičia mūsų stereotipinį mąstymą ir kuria naujus vertinimo ir orientacijos socialiniame gyvenime standartus. Straipsnyje tiriama studentų nuomonė apie mokytojų įvaizdį. Terminas „asociacijos“ pasirinktas kaip žmogaus įvaizdžio sąvokos sudedamoji dalis. Rezultatai rodo, kad pedagogų įvaizdis skyla į dvi dalis: pirmoji atskleidžia pozityvų mokytojų įvaizdį, antroji – neigiamas asociacijas apie pedagogus. Tyrimo duomenys parodė, kad pedagogai vaizduojami kaip kompetentingi asmenys, profesionalūs specialistai. Jie turi geras ugdymo ir asmenines ypatybes. Pedagogų asmenybė sietina su geresnio išsimokslinimo siekimu ir su išsilavinusiu žmogumi, kuris žino, kaip mokyti mokinius ir kaip paruošti juos socialiniam ir profesiniam gyvenimui. Mokytojas taip pat sugeba pasirinkti tinkamus ugdymo metodus. Ugdytiniai identifikuoja, kad pedagogai yra labai geri psichologai ir patarėjai. Mokytojai žino, kaip bendrauti su vaikais, yra dėmesingi ugdytinių poreikiams. Pedagogai yra tapatinami su tėvais, kurie vaidina svarbiausią vaidmenį mokinių gyvenime. Tai atskleidžia labai glaudų ryšį tarp mokinių ir mokytojų. Šis santykis paremtas humanistinėmis vertybėmis, kurios atskleidžiamos ugdymo procesuose.Reikšminiai žodžiai: Asociacijos; Mokinių vertinimas; Pedagogo įvaizdis; Pedagogų įvaizdis; Association; Associations; Evaluation; Image of pedagogues; Students; Students' evaluation.
ENThe article analyses students’ opinion about teachers’ image emerging through the aspect of associations. It is noted that students usually read newspapers and news on the Internet because they feel good when interacting with the virtual reality. Moreover, the Internet and newspapers provide the information which forms images of real life in our conscious. Mass media alters our stereotypical thinking and generates new standards of evaluation and orientation in social life. The article studies students’ opinion about teachers’ image. The term “association” was chosen as an integral part of the notion of image of a person. The results show that the teachers’ image is divided into two parts: the first part reveals a positive image of teachers, and the other – negative associations about teachers. The data of the research have showed that teachers are represented as competent persons and professional specialists. They have good personal and educative characteristics. Teachers’ personality is related to an aspiration for better education, an educated person who knows how to teach students and how to prepare them for their social and professional life. The teacher can also choose suitable methods of education. Students believe that teachers are good psychologists and advisors. They know how to communicate with children and pay proper attention to student’ needs. Teachers are identified with parents who play the key role in students’ lives. It reveals a very close contact between students and teachers. This contact is grounded on humanistic virtues, which are revealed during the education process.