LTStraipsnyje nagrinėjami skirtingi vizualumo sandai egzistencinės kūrybos perspektyvoje. Šiame kontekste iškeliamas istorinio vaizdijimo klausimas yra neatsiejamas nuo tautos utopijos ir individualių egzistencinių siekių. Teigiama, kad medijos, eksploatuodamos istorines užuominas, veikia mūsų istorinį vaizdijimą. Iškeliamos tezės: 1) matymas neatsiejamas nuo vaizdijimo ir žiūros; 2) tikroviškumo vertė pasiskirsto tarp šių vizualumo sandų. Pasak autoriaus, bet koks vaizdas iškyla perkeliant vizualumo ribas kiekvienu lygmeniu, kurie susikerta kaip egzistencijos agentai. Pabaigoje pateikiama Š. Saukos paveikslo "Žalgirio mūšis" egzistencinė interpretacija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Egzistencija; Estetinė žiūra; Istorija; Kūryba; Vaizdas; Vizualumo procesai; Aesthetic vision; Creation; Existence; History; Picture; Picture, existence, creation, history; Visual processes.
ENThe article deals with different components of visuality in the perspective of existential creation. The issue of historical imagination is raised in this context, while this issue is inseparable from national utopia and individual existential aspirations. According to the author, the media during exploitation of the historical allusions influence our historical imagination. The following theses are raised: 1) seeing is inseparable from imagination and viewing; 2) the value of reality is distributed among these components of visuality. According to the author, any picture arises during transferring the limits of visuality in every plane, which intersect as the existential agents. Finally, the author presents his existential readings of Š. Sauka's canvas "The Tannenberg Battle". [From the publication]