LTVerslo etika tampa svarbiu kūrybiniu veiksniu kasdieniame verslo gyvenime. Įmonių susidomėjimas verslo etika krito recesijos metu, bet jis vis dar lieka viena iš integruotų galimybių, rodančių, kaip kurti ir pasiekti vertę ilgalaikėje perspektyvoje. Nors atlikta daug verslo etikos tyrimų, bet vis tik nėra vieningo apibrėžimo, o taip pat verslo etikos atskirų elementų sąrašo. Straipsnyje siekiama sudaryti atskirų verslo etikos elementų įtakos konkurencingumo rodikliams modelį. Tyrimo, atlikto 2008–2009 m. Lietuvoje metu buvo nustatyti pagrindiniai organizacinės etikos elementai, kurie įtakoja pagrindinius organizacijos veiklos rodiklius (straipsnyje jie pateikiami kaip modelis). Tyrimai parodė, kad verslo etika stipriai veikia įmonės konkurencingumo stiprinimą. Kai kurie elementai teigiamai įtakoja kelis konkurencingumo rodiklius. Blogiausia situacija yra garbingos konkurencijos srityje – visi konkurencijos koreliacijos indeksai yra neigiami. Garbingai konkuruoti Lietuvoje vis dar neįprasta. Tyrimai atskleidė, kad tikslingas verslo etikos taikymas gali prisidėti prie organizacijos konkurencinio pranašumo, tačiau diegiant verslo etiką Lietuvos įmonėse vis dar yra problemų. Gana daug darbuotojų susiduria su etinėmis problemomis darbo aplinkoje. Taigi kiekviena organizacija turėtų sukurti savo etikos taisykles, konstitucijas ar kodeksus ir jų laikytis, aptarti etinius klausimus, iškylančius tarp vadybininkų, kolegų ir partnerių.Reikšminiai žodžiai: Modelis; Verslo etika; Verslo etikos elementai; Įmonių socialinė atsakomybė; Įmonių socialinė atsakomybė, verslo etika, verslo etikos elementai, modelis; Business ethics; Elements of business ethics; Enterprise social responsibility; Enterprise social responsibility, business ethics, elements of business ethics, model; Model.
ENBusiness ethics becomes an important creative factor in everyday business life. Interest of the enterprises on business ethics has fallen down at the recession, but it still remain as an integrated suite of options, demonstrating how to create and achieve value for a long perspective. Though there are many researches provided and books published on business ethics but the problems are not resolved finally. There is no unambiguous definition as well as single range of segregated elements of business ethics. There are only few attempts to construct model of business ethics and its influence for enterprise competitiveness and very few attempts on modelling the business ethics by segregated elements as well as competitiveness of enterprises by indicators. Thus in the article there is the attempt to compose the model of influence of segregated elements of business ethics on competitiveness indicators. Research provided by the author in 2008-2009 in Lithuania discovered the main elements of organizational ethics that influence the main indexes of organizational performance (in article presented in form of model). Research showed that the purposive appliance of business ethics can contribute to competitive advantage of organization. The study also showed that the quite many employees are faced with ethical problems in working environment. Thus, each organization should create and follow its own ethics rules, constitutions or codes, discuss ethical issues that are legally and ethically addressed, to managers, colleagues and to the partners. [text from author]