LTVienas iš sunkiausių žingsnių vystant naujas paslaugas yra pirmas - idėjos generavimas. Tačiau daug kompanijų savo vystymo programose neįvertina šios stadijos svarbos. Būdas, kuris dažnai buvo taikomas įveikti idėjų generavimo stadiją ir kurį kompanijos naudoja iki šiol, yra atsitiktinis idėjų generavimas, ir šis darbas yra paliekamas žmonėms, tiesiogiai užsiimantiems produkto vystymu. Taigi, dauguma kompanijų idėjų kyla visai netaikant standartizuotų procedūrų. Nors tai gali būti panašu į tam tikrą metodą, tačiau iš esmės tai yra procedūra be jokios sistemos, kurioje pasikliaunama tik atsitiktinumu. Straipsnyje nagrinėjama, kaip paslaugų kompanijos konstruoja savo poreikius konkurenciniu požiūriu ir kaip jos atsižvelgia į potencialias rinkos ir vartotojų sąlygas, siekdamos minimizuoti nesusipratimus ir klaidų taisymus vykstant idėjų generavimo procesams. Straipsnyje nagrinėjamas naujos paslaugos kūrimo procesas. Straipsnio tikslas yra pasiūlyti modelį naujos idėjos generavimo metodams įvertinti. Pasiūlytas modelis susideda iš 5 funkcinių komponentų. straipsnyje jie visi yra įrodyti ir aptarti, bei aprašyta jų tarpusavio sąveika. Pirmas komponentas skirtas nustatyti galimą idėjų šaltinį, kiti trys - ekspertams įvertinti tam tikras vidines kompanijos aplinkybes ir paskutinis - idėjos generavimo procesui. Pasiūlyto modelio vystymas leis įvertinti esamus metodus, prognozuojant veiklą įvairiomis verslo aplinkybėmis ir gali vesti prie naujų teoriškai pagrįstų metodų.Reikšminiai žodžiai: Metodai; Modeliavimas; Naujos paslaugos; Paslaugų verslas; Paslaugų verslas, naujos paslaugos, idėjų generavimas, metodai, vertinimas, modeliavimas; Įvertinimas; Assessment; Methods; Modelling; New services; Service business; Service business, new services, idea generation, methods, assessment, modelling.
ENOne of the most difficult steps in the process of new service development is the first – idea generation. Yet many companies in their development programmes appear not appreciate the importance of this stage. An approach which has often been used to cover the idea generation stage and one which companies still follow is a procedure of random idea submission in which ideas are left to the people directly concerned in product development. So, many companies’ ideas arise without any aid of disciplined procedures. Although this may have a semblance of an approach it is basically a haphazard procedure which relies mainly on chance. It is offered to use model for assessment methods, which include two different quantitative methodologies to determine the best method for generating the idea for the service company in existing business circumstances. [From the publication]