LTSpręsdamas dėl pirkinio, pirkėjas apsvarsto eilę produkto savybių, kurios paprastai apima tokius aspektus, kaip produkto kokybė, kaina, įpakavimas ir kt. Kultūros tendencijų pokyčiai įtakoja šį komplektą. Analizuojant šiuolaikines maisto vartojimo tendencijas reikia nepamiršti pirkėjų dėmesio natūralios organinės kilmės produktams. Straipsnyje pateikiamas tyrimas, kuriuo siekiama apjungti vartotojų susidomėjimą organiniu maistu ir jų etnocentrizmą. Esant plačiam vietoje gaminamo organinio maisto asortimentui, autoriai tikėjosi glaudaus dviejų koncepcijų ryšio. Tačiau tyrimas parodė, kad tai nėra taip akivaizdu. Kita vertus, tyrimas atskleidė tam tikrą tarpusavio ryšį tarp dviejų klausimų ir tai gali tapti tolimesnių tyrinėjimų pradžia. Tyrimas leido nustatyti tam tikrus skirtumus tarp vartotojų etnocentrizmo ir požiūrio į organinį maistą įvairiose organinio maisto produktų kategorijose. Šie skirtumai leidžia teigti, kad ryšys tarp „vietinio“ ir „organinio“ vartotojų požiūriu yra jautrus produkto tipui. Šio jautrumo priežastys šiame tyrime neatskleidžiamos – tai yra apribojimas, kuris tuo pačiu suteikia kryptį tolimesniems tyrimams. Kitas tyrimo ribojimas yra tai, kad nėra ištobulinto tyrimų modelio. Tačiau galimos koreliacijos tarp vartotojų susidomėjimo organiniu maistu ir jų etnocentrizmo įrodymai buvo tokie menki, kad autoriai nusprendė pirmiausia ištirti kai kuriuos atskirus klausimus, o ne bandyti kurti nuoseklų modelį. Tyrimo rezultatai rodo, kad apibrėžus ir palyginus labiau ir mažiau etnocentriškų vartotojų klasterius, galima gauti papildomų duomenų šia tema.Reikšminiai žodžiai: Ekologiški maisto produktai, ekologiško maisto atrankos kriterijai; Natūralaus maisto skirstymo kriterijai; Organiniai maisto produktai; Organinis natūralus maistas; Organinių maisto produktų atrankos kriterijai; Vartotojų etnocentrizmas; Consumer ethnocentrism; Organic food products; Organic food selection criteria.
ENWhen making a purchasing decision, the buyer considers a set of product attributes, which typically includes such aspects as product quality, price, packaging, etc. Changes in cultural trends influence this set, making buyers consider additional attributes of the products. For instance, "green consumers" movements and growing concerns about healthy life-styles encourage consumers to pay attention to ecological characteristics of products. This is especially important in purchasing food items where the buyer’s choice is influenced by the importance of organic food concept and where willingness to pay more is involved. However, there are other factors, such as cultural dimensions of the buyers that affect their decisions. On the basis of research in Lithuania, the authors analyse how customer ethnocentrism, which is connected with the attention to the country of origin of the product, also influences decisions to purchase organic food items in several product categories: vegetables, meat, milk and bakery products. [text from author]