The Competencies of experts : the challenges in cosulting business

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Competencies of experts: the challenges in cosulting business
Summary / Abstract:

LTVis svarbesnis tampa konsultavimo kompetencijų įvertinimas ir vystymas. Iš vienos pusės, konsultavimas smarkiai įtakoja organizacijų ir asmenų veiklą. Iš kitos pusės, konsultantai atlieka vieną iš svarbiausių vaidmenų visuomenėje. Beveik kiekvieną dieną organizacijos pasitiki ekspertų žiniomis ir patarimais. Pateikiamame straipsnyje siekiama atskleisti problemas, susijusias su darbuotojų konsultavimo gebėjimų vystymo problemomis. Autoriai pristato ir aptaria įvairias teorijas susijusias su profesionalumu, socialine ir kognityvine kompetencija. Analizuojama šių kompetencijų įtaka darbuotojų kaip konsultantų profesinei sėkmei. Straipsnyje pateikiami tyrimo, atlikto Lietuvos viešajame sektoriuje, rezultatai, kurie parodo, kaip vartotojai reaguoja į konsultavimą, kaip jie suvokia konsultanto kompetencijas ir konsultavimo procesą. Dauguma respondentų konsultavimą suvokia kaip įprastinę kasdienę veiklą; dauguma jų konsultavo arba jie gavo konsultaciją. Gauti rezultatai leidžia autoriams daryti išvadą, kad ne visi vartotojai pakankamai suvokia konsultavimo vertę ir kad kalbant apie konsultantų kompetencijas trūksta holistinės mąstysenos. Respondentai nenurodė arba nepaminėjo vertingiausių konsultantų kompetencijų. Konsultantų veiklos suvokimas smarkiai skiriasi. Tyrimo teorinę vertę sudaro trijų dimensijų požiūrio į konsultavimo kompetencijas vystymas ir išbandymas. Praktiniu požiūriu straipsnis leidžia nustatyti kompetencijas, kurias reikia vystyti toliau.Reikšminiai žodžiai: Kognityvinė kompetencija; Konsultantas; Konsultantas, patirties kompetencija, socialinė kompetencija, kognityvinė kompetencija; Patirtis kompetencija; Socialinė kompetencija; Cognitive competence; Consultant; Consultant, expertise competence, social competence, cognitive competence; Expertise competence; Social competence.

ENPresented paper aims to reveal the problems related with the development of employees consulting skills. Authors introduce and discuss various theories related with expertise, social and cognitive competence. The impact of these competencies on the professional success of employees as the consultants are being analysed. The paper provide the results of the survey, which allows us to disclose how consumers react toward the consulting activity, how they perceive consultants’ competencies in the consulting process. Obtained results allow authors’ to conclude that the value of the consulting is not perceived adequately by all consumers and the lack of the holistic mindset towards the consultant competencies exists. The theoretical value of the research lays in development and testing of tree-dimensional approach toward consulting competencies. From the practical standpoint the paper allows us to indicate the competencies, which require further development. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25232
Updated:
2021-01-03 20:12:44
Metrics:
Views: 22
Export: