LTMūsų dienomis žmogiškieji ištekliai laikomi svarbiu veiksniu, darančiu įtaką verslo kompanijos konkurenciniam pranašumui. Tačiau daug verslo kompanijos strateginių žingsnių nepasiekia trokštamų rezultatų, nes verslo kompanijos neatsižvelgia į tai, kaip žmogiškieji ištekliai turi būti integruoti į bendrą verslo strategiją. Straipsnyje siekiama išanalizuoti žmogiškųjų išteklių valdymo (ŽIV) strategijos vystymo metodologinius aspektus. Straipsnyje aptarti skirtingi požiūriai į žmogiškųjų išteklių valdymą ir strateginį valdymą. Mokslinės literatūros analizė leidžia daryti išvadą, kad siekiant ŽIV pagrindimo strategiškai, reikia suformuoti dvipusį ryšį su organizacijos strategija. Todėl siekiant sukurti ir išlaikyti konkurencinį pranašumą rinkoje, kompanijos turi priimti ilgo laikotarpio sprendimus ir integruoti žmogiškųjų išteklių valdymo strategijas į bendrą verslo strategiją. Tinkamas žmogiškųjų išteklių valdymas gali įtakoti tolimesnį kompanijos vystymąsi, plėtimąsi rinkoje ir efektyvių technologijų įgyvendinimą. Tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad kompanijos, dirbančios greitai besikeičiančiame telekomunikacijų sektoriuje, suvokia žmogiškųjų išteklių valdymo strategijos svarbą. Tačiau tik ribotas kompanijų skaičius vysto ir įgyvendina ŽIV strategiją. Kita vertus, kompanijoms trūksta sisteminio požiūrio į ŽIV strategijos vystymo procesą. Todėl sisteminio požiūrio į ŽIV strategijos vystymą įgyvendinimas telekomunikacijų kompanijose gali turėti teigiamą poveikį bendrai rinkos veiklai.Reikšminiai žodžiai: Human resource management, strategic management, business strategy, development and implementation; Plėtra ir įgyvendinimas; Strateginis valdymas; Verslo strategija; Žmogiškųjų išteklių valdymas; Business strategy; Development and implementation; Human resource management; Strategic management; Žmogiškųjų išteklių vadyba, strateginė vadyba, verslo strategija, plėtra ir diegimas.
ENNowadays human resources are considered as the important factor impacting competitive advantage of business companies. However, many strategic responses of business companies fail to achieve the desired results, because business companies do not take into account how human resources must be integrated into the overall business strategy. The paper aims to contribute to the recent elaborations by focusing on methodological aspects of human resource management strategy development. The authors present the comprehensive analysis of various approaches toward human resource management and strategic management. The findings of paper are based on the questioning of Lithuanian telecommunication companies in order to reveal their attitude toward human resource management strategy development. [text from author]